Tänker göra ett inglasat uterum i hörnan där de två huskropparna möts. Tänker ha 2 st väggar med skjutbara glasdörrar. Hur ska jag tänka kring tak på uterummet? Kanalplasttak, papp eller plåt? Min tanke är att ha ett vår/höst uterum. Altanen ligger i rakt österläge.
Köksfönster och altandörrar kommer alltså hamna inne i uterummet. Vill inte att det ska bli för mörkt inne i själva stugan.
 
  • En träaltan vid ett vitmålat hus med en pergola, utemöbler och en uteplats belägen i en trädgård under klarblå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C carolin1g skrev:
Tänker göra ett inglasat uterum i hörnan där de två huskropparna möts. Tänker ha 2 st väggar med skjutbara glasdörrar. Hur ska jag tänka kring tak på uterummet? Kanalplasttak, papp eller plåt? Min tanke är att ha ett vår/höst uterum. Altanen ligger i rakt österläge.
Köksfönster och altandörrar kommer alltså hamna inne i uterummet. Vill inte att det ska bli för mörkt inne i själva stugan.
Hej, opal färgad kanalplast är trevligast, de släpper igenom solljus utan att blända, jag har 40 mm tjockt, man bör ha minst 25 mm till vår/höst uterum.
 
  • Gilla
carolin1g
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.