Vad skulle ni valt för att hägna in en villa på ett snyggt sätt men ändå ha någon form av barriär, försvårande punkt för en potentiell inbrottstjuv?

Vill inte att det ska se ut som ett fängelse heller :)

En hög mur i sten.

Full insyn med belysning.(rörelsevakt)

En rätt lagd hagtornshäck.

Spaljerer med icke heltäckande klängväxter.

Allt över 2 m är jobbigt att ta sig över. Speciellt med taggbuskar på insidan.

En rad med breda men låga taggbuskar. Välj flera sorter och plantera inte bara raka rader.

Annars gå över alla dörrar, fönster etc och skaffa kameror och larm.

• Gilla
Tekniker
  • Laddar…
Risken är väl att tjuven tror att du har något värt att skydda. Risiga markiser och lite allmän oordning kör jag med 😆 Sedan har jag nog inte mycket värt att sno heller (som det går att springa iväg med) med det vet ju inte tjuven innan.

F
Tekniker Tekniker skrev:
Vad skulle ni valt för att hägna in en villa på ett snyggt sätt men ändå ha någon form av barriär, försvårande punkt för en potentiell inbrottstjuv?

Vill inte att det ska se ut som ett fängelse heller :)
En nackdel med skymd inhägnad är att det blir lättare för tjuven att arbeta ostört..

F Fideliox skrev:
En nackdel med skymd inhägnad är att det blir lättare för tjuven att arbeta ostört..
Ja såklart, tänker att det ska vara bökigt att ta sig in och ut på tomten. Kommer ha kameror och rörelseaktiverade spottar samt larm.

Inte för att jag har något att sno men mer att tjuven hellre ska välja ett annat hus.

Smidesstaket i kombination med lämplig häck, en sån där hård och vass formklippt buske som är omöjlig att gå igenom.
Svart smidesstaket med dekorativa spjutformade toppar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

P Peter_Ker skrev:
Smidesstaket i kombination med lämplig häck, en sån där hård och vass formklippt buske som är omöjlig att gå igenom.
[bild]
Är inne på det spåret. Har liguster växer till sig som häck nu.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.