Hade tänkt att dra ut kallvatten till mitt garage som jag ska koppla till en varmvattenberedare. nu e de så att jag måste dra röret tre meter under mark, frågorna är, vilket rör ska jag använda mig av och hur djupt brukar man gräva ner dem när man bor i skåne, har förståt att man har olika frostfritt djup beroende på var i Sverige man bor.
Taksam för svar!!

Det är alldeles rett att det är olika djup i stockolm så lägger vi vatten leningarna på typ 170cm tyvärr vet jag inte vad för djup som gäller i Skåne. Men det borde räcka med 170cm. sen när det gäller vad för rör du bör använda dig av så tycker jag att du ska använda nåt som heter PEM slang de från storlekarna 10mm 15mm 20mm 25mm 32mm 40mm 50mm m.m. man använder en mässings koppling till dem eller (elektromuffar men det kräver en fackman till att göre jobbet då) Jag skulle använda PRK, TA kopplingar. PEM slang och PRK, TA kopplingar är godkända för att läggas i mark och används av kommuner runt om i landet.

Se bara till att göre en rörgravs botten på ca 10cm 0,8 sand och trampa till den ordenligt samt att du fyller ca 15-20cm ovan slangen med 0.8 sand.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.