Hej, har en badrumslampa som fanns på plats när jag flyttade in. Tror att den är ca 10 år gammal. Nu har lysröret Bild 1: lagt av så jag behöver köpa ett nytt. Vill helst inte köpa ny armatur. Har köpt två lysrör hittills som inte fungerar. Bild 2 +3= Ett led- lysrör som aldrig tändes, det flimrade bara där glimtändaren satt. Blev då rekommenderad av en elektriker att köpa ett annat lysrör, Bild 4: 230 v som inte funkade men då fanns ingen glimtändare i för den tog elektrikern med sig, det stod dock att glimtändare ej behövdes. Nu har jag blivit rekommenderad att köpa ett lysrör Bild 5 som heter Eglo lysrör T5 1050lm 13 w/827 G5 517 mm. Patron. Mina frågor är: Tror ni att sist nämnda lysrör kommer att funka till armaturen? Kommer jag att behöva ha en glimtändare, vilken i så fall?

• Lysrör Osram L 13W/827 Lumilux Interna, visar märkningar och anslutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • LED-lysrör T5 HF L13 SHORT 517 7W 3000K med gul etikett och teknisk specifikation, inklusive spännings- och frekvensinformation.
    Skapa konto
  • Förpackning av Osram LED-lysrör, 7W, 770lm, 517mm, varmvit 3000K, ligger på ett bord intill ljusdekorationer med rosa blad.
    Skapa konto
  • Bild av ett LED-lysrör från Osram med beteckningen T5 HF L13 830 LED G5 7W och en längd på 517 mm, visas på en webbshop.
    Skapa konto
  • Eglo lysrör T5 1050lm 13W/827 G5, 517mm visas på en köphemsida, produktenummer 12176-9, pris 29,90 kr, med möjlighet att kontakta säljaren.
    Skapa konto
  • Närbild av en badrumslampa med en "Lightspeed" ballast märkt 220-240V 50Hz, modell JF-1395E, monterad i en metallram.
    Skapa konto
Det ser lite märkligt ut med ett t5-lysrör ihop med en konventiell drossel. Är det orginal? Led-lysör avsedda för HF-don kommer inte fungera.

Ja du, jag har ingen aning…. Är det gamla lysröret en T5 också? Jag vill helst hitta ett sådant som det gamla för det har ju funkat i flera år

Tack, det lysröret verkar ha utgått på Bauhaus där jag bor. Tror du att det är likvärdigt detta?

• Lysrör av modell Eglo T5, 1050 lumen, 13W/827, G5 sockel, 517 mm från Lamportillallt.se med produktnummer 12176-9.
    Skapa konto
Ja, det borde fungera. Du kan mäta längden på det gamla lysröret så de är samma.

• Gilla
Catharina Karlsson1
  • Laddar…
alm82 alm82 skrev:
Ja, det borde fungera. Du kan mäta längden på det gamla lysröret så de är samma.
Toppen tack för dina svar, jag får pröva.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.