16 809 läst ·
208 svar
17k läst
208 svar
Vilket ramminne ska jag ha? bild
Har försökt följa denna tråd lite och jag tror att ett problem är att du är lite impulsiv och det går lite fort ibland. Det är svårt att ge korrekta råd i en tråd som denna och om du "slår till" innan alla uppgifter kommit fram så är det lätt att det blir fel.R Rolle85 skrev:
Vad gäller spec på minnen så spelar det ingen roll inte heller vilka platser du sätter dom i.
Det är en liten fördel om du väljer minnen av samma hastighet men fungerar bra ändå.
Felet är att du köpt fel minnen.
Low voltage minnen fungerar inte i ditt fall, du ska ha 1.5v minnen inte 1.35v som du visade på bilden.
Det är en liten fördel om du väljer minnen av samma hastighet men fungerar bra ändå.
Low voltage minnen fungerar inte i ditt fall, du ska ha 1.5v minnen inte 1.35v som du visade på bilden.
Det är 1,5V minnen och att inte spec eller position spelar roll är definitivt en sanning med modifikationT Thörre skrev:Vad gäller spec på minnen så spelar det ingen roll inte heller vilka platser du sätter dom i.
Tillägg: jag kan ju lägga till att minnena finns med på listan över kompatibla minnen för moderkortet (i princip, de exakt likadana 2GB modulerna finns med men inte dessa 4GB, men CMX8GX3M4A1333C9 och dessa som köptes vad CMX8GX3M2A1333C9)
Redigerat: