R Rolle85 skrev:
Hehe ja detta blev en dyrköpt läxa...började med nya ramminnen o slutar med ny dator..fy fan.
Vet inte vad jag köpt men han sa att Starcraft 2 är fjuttspel för denna dator.
[bild]
Ladda ner Speccy så kan du se innehållet.

R Rolle85 skrev:
Men jag ska ändå försöka laga den gamla datorn, blev lite dyrt nu innan jul o allt
Har försökt följa denna tråd lite och jag tror att ett problem är att du är lite impulsiv och det går lite fort ibland. Det är svårt att ge korrekta råd i en tråd som denna och om du "slår till" innan alla uppgifter kommit fram så är det lätt att det blir fel.

• Gilla
vcx
  • Laddar…
T
Vad gäller spec på minnen så spelar det ingen roll inte heller vilka platser du sätter dom i.
Det är en liten fördel om du väljer minnen av samma hastighet men fungerar bra ändå.

Felet är att du köpt fel minnen.
Low voltage minnen fungerar inte i ditt fall, du ska ha 1.5v minnen inte 1.35v som du visade på bilden.

T Thörre skrev:
Low voltage minnen fungerar inte i ditt fall, du ska ha 1.5v minnen inte 1.35v som du visade på bilden.
Va? Bild från inlägg #74.
Hand håller ett Corsair DDR3 8GB RAM-minne framför en suddig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

jag köpte de ramminnen som man länkade till tidigare på komplett.se

T Thörre skrev:
Vad gäller spec på minnen så spelar det ingen roll inte heller vilka platser du sätter dom i.
Det är en liten fördel om du väljer minnen av samma hastighet men fungerar bra ändå.

Det är 1,5V minnen och att inte spec eller position spelar roll är definitivt en sanning med modifikation :). Det kan gå bra men kan också bli problem. Därför man gärna ska undvika att blanda minnen och därför var ett förslag att köpa 16GB direkt istället för att riskera att blanda minnen, men det kostar ju lite mer då förstås...

Tillägg: jag kan ju lägga till att minnena finns med på listan över kompatibla minnen för moderkortet (i princip, de exakt likadana 2GB modulerna finns med men inte dessa 4GB, men CMX8GX3M4A1333C9 och dessa som köptes vad CMX8GX3M2A1333C9)

Redigerat:
BigR
Äsch, hur är det nudå @Rolle85 funkar nya datorn bra :)?

Min nya dator funkar perfekt. Den andra datorn inväntar jag moderkort

• Gilla
BigR
  • Laddar…
BigR
R Rolle85 skrev:
Min nya dator funkar perfekt. Den andra datorn inväntar jag moderkort
Om du uppdaterar BIOS även på det så måste du livesända ;)

Aldrig mer!

• Haha
BigR
  • Laddar…
Arnmark
R Rolle85 skrev:
Tog en bild
[bild] [bild]
Det där måste vara den mest välstädade dator som jag sett, 9år och knappt ett dammkorn (y)

Den blev kanske avsugen innan

• Haha
  • Gilla
TreeView och 2 till
  • Laddar…
Dammsugen mena jag

R Rolle85 skrev:
Tog en bild
[bild] [bild]
Någon kanske redan sagt det, men du kör minnena i singel-channel. Sätt dom i matchande slots istället (alltså båda i de blåa eller svarta) så får du helt plötsligt dual-channel vilket är snabbare.

• Haha
BigR
  • Laddar…
M mrmlz skrev:
Någon kanske redan sagt det, men du kör minnena i singel-channel. Sätt dom i matchande slots istället (alltså båda i de blåa eller svarta) så får du helt plötsligt dual-channel vilket är snabbare.
Gamla bilder innan nya minnena kom och moderkortet havererade pga BIOS.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.