9 371 läst ·
5 svar
9k läst
5 svar
Vilket klinkerfix och åtgång?
Tänkte lägga klinker på betonggolv,vilket fix rekommenderar ni?
Har försökt läsa om åtgång och i snitt sägs det 3 kg per kvadratmeter. Räknas det i torrt pulver el i blött? Tex en säck på fem kilo ska den bara räcka till knappt 2 kvadrat?! Det låter ju för sjukt.
Nån sort man ska undvika?
Vissa menar primer först och vissa menar bäst utan,bör väl funka utan?
Har försökt läsa om åtgång och i snitt sägs det 3 kg per kvadratmeter. Räknas det i torrt pulver el i blött? Tex en säck på fem kilo ska den bara räcka till knappt 2 kvadrat?! Det låter ju för sjukt.
http://www.weber.se/plattsattning-tatskikt/teknisk-information/mangdberakning.html
Jag har alltid använt Kiilto och jag tycker att det fungerar bra.
Jag tror att alla "märkes" grejer är typ likvärdiga.
Jag har alltid använt Kiilto och jag tycker att det fungerar bra.
Jag tror att alla "märkes" grejer är typ likvärdiga.
Jag har testat Kiilto och Casco. Fixen tyckte jag var rätt likvärdiga och bra att jobba med, men däremot föredrar jag Cascos fog istf Kiiltos som hade en tendens att klumpa sig oavsett hur noga jag vispade. Och man ska ju inte blanda olika tillverkare av tätskikt, fix och fog.
Tja, det beror ju på vilken storlek på tandkam du använder men om du ska lägga 30x30 cm klinker rekommenderar jag 10 mm och beroende på tillverkare går det alltifrån 2,6 kg-3.2 kg per kvm.Nallis skrev:Tänkte lägga klinker på betonggolv,vilket fix rekommenderar ni?
Klicka här för att svara