Okey kör på så.
Skivorna luktar en del och jag har fått rinnande näsa av att ha 25 spånskivor liggandes på hög i vardagsrummet. Hoppas verkligen det är något som släpper efter några dagar - annars kommer jag inte kunna vara i det nya vardagsrummet.
Borde man undersöka om man fått tag på nån konstig sort? Novopan ska väl inte vara något konstigt med

E e3henri skrev:
Okey kör på så.
Skivorna luktar en del och jag har fått rinnande näsa av att ha 25 spånskivor liggandes på hög i vardagsrummet. Hoppas verkligen det är något som släpper efter några dagar - annars kommer jag inte kunna vara i det nya vardagsrummet.
Borde man undersöka om man fått tag på nån konstig sort? Novopan ska väl inte vara något konstigt med
Hej.

Hur gick det med ditt Novopangolv. Var och hämtade 40 m2 igår men skivorna luktade så starkt av mögel så jag fick lämna tillbaks dem. De är tydligen gjorda av rivningsvirke och gamla emballagepallar. Kontaktade supporten på novopan och dem sa att spånet är upphettat så alla mögelsvampar är döda men att doften kan finnas kvar. Riktigt otrevligt.

V Vera Reno skrev:
Hej.

Hur gick det med ditt Novopangolv. Var och hämtade 40 m2 igår men skivorna luktade så starkt av mögel så jag fick lämna tillbaks dem. De är tydligen gjorda av rivningsvirke och gamla emballagepallar. Kontaktade supporten på novopan och dem sa att spånet är upphettat så alla mögelsvampar är döda men att doften kan finnas kvar. Riktigt otrevligt.
Vet inte om det är golvet eller min nyinköpta soffa som ställt till det, men har haft problem att vistas i rummet under sommaren/tidiga hösten....men efter daglig vädring har det minskat och nu märker jag det inte alls trots att man gått in i vintersäsongen med stängd altandörr/fönster.

Jag jobabr på en bygghandel som säljer de här skivorna och har till dags dato aldrig haft någon som har haft problem med att de luktat, jag säger inte att det aldrig gjort det för det är inte alla som säger ifrån. Men då jag har många Byggare som köper av oss så är jag ganska säker att de skulle sagt till oss om det varit ett problem. Angående fukt/mögel så känns det som att det är ett problem som återförsäljaren haft med lagringen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.