Jag hat en gammal separett toalett till sommarstugan i skärgården med "mullpåse" och tänkte uppdatera till förbränningstoa.
Ser att det finns en hel del att välja mellan och de tester som finns är antingen gamla eller gjorda av hemsidor som säljer just testvinnaren.
Så då är ju frågan om vilken ni använder, funkar den bra och var den "enkel" att installera och är det mycket efterarbete.
Vi har el och nyttjar stugan mellan mars-oktober där efter vinterstänger vi igen den.
Ser fram emot era tips!

Z Zäta79 skrev:
Jag hat en gammal separett toalett till sommarstugan i skärgården med "mullpåse" och tänkte uppdatera till förbränningstoa.
Ser att det finns en hel del att välja mellan och de tester som finns är antingen gamla eller gjorda av hemsidor som säljer just testvinnaren.
Så då är ju frågan om vilken ni använder, funkar den bra och var den "enkel" att installera och är det mycket efterarbete.
Vi har el och nyttjar stugan mellan mars-oktober där efter vinterstänger vi igen den.
Ser fram emot era tips!
Jag slår ett slag för Cinderella, funkar utmärkt i stugan sedan flera år, den står dessutom oanvänd hela vintersäsongen. Installation var inga konstigheter, inte heller underhåll och skötsel är speciellt tidskrävande. Kostar en bra slant men jämfört med det billigare fabrikatet vi tidigare hade, men det har varit värt merkostnaden utan minsta tvivel.

T Trcgol2 skrev:
Jag slår ett slag för Cinderella, funkar utmärkt i stugan sedan flera år, den står dessutom oanvänd hela vintersäsongen. Installation var inga konstigheter, inte heller underhåll och skötsel är speciellt tidskrävande. Kostar en bra slant men jämfört med det billigare fabrikatet vi tidigare hade, men det har varit värt merkostnaden utan minsta tvivel
T Trcgol2 skrev:
Jag slår ett slag för Cinderella, funkar utmärkt i stugan sedan flera år, den står dessutom oanvänd hela vintersäsongen. Installation var inga konstigheter, inte heller underhåll och skötsel är speciellt tidskrävande. Kostar en bra slant men jämfört med det billigare fabrikatet vi tidigare hade, men det har varit värt merkostnaden utan minsta tvivel.
Det låter ju bra. Vilket märke var det ni hade innan?
Fått tips om El-dorado, något billigare än Cindirella.

Z Zäta79 skrev:
Ser fram emot era tips!
Cinderella. Fungerar bra

Z Zäta79 skrev:
Det låter ju bra. Vilket märke var det ni hade innan?
Fått tips om El-dorado, något billigare än Cindirella.
Jag tror att den hette Toa-Moa eller något dyl. Finns sannolikt inte kvar på marknaden. Min far har en förkärlek för att köpa underliga och billiga fabrikat. Gäller att ha någonstans att vända sig om det strular.

• Gilla
Zäta79
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.