ImageUploadedByTapatalk1374506117.169517.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har två rens-/spolrör i ena hörnet på huset enligt bild.
Det stora, går över till ett 110-rör drygt 2m ner, det som ligger vid husväggen är ett 110-rör, knappt 2m ner.
Är detta till dräneringen, närmast väggen?
Det andra för dagvatten?
Huset omdränerat -99/00 cirka.
 
Enklast är väl att spola lite vatten i stuprör eller liknande lämplig plats och se i vilket av brunnarna det rinner. Den andra borde då vara dräneringen.
 
b8q skrev:
Enklast är väl att spola lite vatten i stuprör eller liknande lämplig plats och se i vilket av brunnarna det rinner. Den andra borde då vara dräneringen.
Såklart. Ibland tänker man med den där bak..
 
En tanke till.. Detta är högsta punkten och jag har takavvattningen till uterummet bara här, till det röret närmast huset, 5-10cm under mark.

Borde inte rinna något vatten här då? (Mer än från uterummet)
 
Brukar man inte ha två spolbrunnar vid högsta punkten på dräneringen? En som spolar åt respektive håll så att säga.
 
Vårt hus från 2009 har bara en brunn till dräneringen. Den har tre inlopp och ett utlopp.
 
Du får kapa ner mattan så den hamnar under markytan åxå
 
larsson r skrev:
Du får kapa ner mattan så den hamnar under markytan åxå
Jo, det står på att göra listan. Tack för påminnelsen
 
  • Gilla
larsson r
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.