RoTe skrev:
Jaha så jag ska rätta mig efter er eller? Då lär jag köra ut bilen ur garaget? Eftersom jag är fotograf så måste jag ha bilen snöfri året om vilket betyder motor och kupevärmare dygnet runt hela vintern.
Nejdå, du får göra precis ur du vill. Det blir så trist bara när man ska tjafsa fram och tilbaks om en sån detalj bara...
 
RoTe
Magnus_Nordmark skrev:
Nejdå, du får göra precis ur du vill. Det blir så trist bara när man ska tjafsa fram och tilbaks om en sån detalj bara...
Det är väl ingen liten detalj heller, därför vill jag ha svart på vitt. Rost är det värsta som kan drabba en bil så det vill man minimera så mycket man kan.
 
RoTe skrev:
Det är väl ingen liten detalj heller, därför vill jag ha svart på vitt. Rost är det värsta som kan drabba en bil så det vill man minimera så mycket man kan.
RoTe är bra på att tjafsa och gör det gärna. Fast jag tycker att han kunde ta upp denna frågan på TPC i stället. Där borde han få bättre svar av jämlikar.

Personligen anser jag inte rost vara det värsta som kan drabba en bil. Motorhaveri, brand i katalysatorn eller kanske krångel med elektroniken är värre.
 
Har man en bil som man lagt flera vintrar och 30-40.000kr på att renovera så är rost det värsta som finns, allt mekaniskt går att laga och skulle det brinna så täcker försäkringen det även om det skulle kännas jäkligt surt. :-[
 
falcor skrev:
Har man  en bil som man lagt flera vintrar och 30-40.000kr på att renovera så är rost det värsta som finns, allt mekaniskt går att laga och skulle det brinna så täcker försäkringen det även om det skulle kännas jäkligt surt.  :-[
Det är skillnad det. RoTe kör en 740. (Om jag inte minns fel)
 
Draven
I sitter i samma läge med garage. Kommer att ha vattenradiatorer. Vi vill ha det isolerat och möjlighet att få 20 grader, främst i de två förråd innanför garaget.

Vad har du fått för rekommendationer ang väggar? Leca Isoblock? Leca murblock? Något annat bra tips?
Hälsningar
//Saren
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.