1 360 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Vilken uppvärming till garage ?
Jag har inte lyckats komma fram till vad för uppvärmning vi skall ha i nya garaget,har en idee om kulvert med maxitherm ? som ansluts till bergvärmepumpen men många tycker detta är overkill, så vad tycker ni experter ?
Vi kommer såklart att dra in vatten, el, avlopp och trolgtvis lägga in golvvärme men även detta verkar dumt enligt många ?
Vi kommer såklart att dra in vatten, el, avlopp och trolgtvis lägga in golvvärme men även detta verkar dumt enligt många ?
Nu vill jag inte kalla mig "expert" själv, men jag har just det du beskriver.
golvvärme via en kulvert, el och avlopp samt förberett för kall vatten.
enligt min mening så är det bästa om du har du möjlighet att lägga en kulvert, klart överlägset.
men däremot skulle jag troligen inte satsa på golvvärme idag utan två st konvektor element.
beroende på hur varmt du har tänkt att ha i garaget, med 10-12 ° inne så blir inte golvet riktigt varmt och "golvvärme effekten" infinner sig inte.
Jag funderar själv på sikt att byta ut golvvärmen mot just konvektor element.
golvvärme via en kulvert, el och avlopp samt förberett för kall vatten.
enligt min mening så är det bästa om du har du möjlighet att lägga en kulvert, klart överlägset.
men däremot skulle jag troligen inte satsa på golvvärme idag utan två st konvektor element.
beroende på hur varmt du har tänkt att ha i garaget, med 10-12 ° inne så blir inte golvet riktigt varmt och "golvvärme effekten" infinner sig inte.
Jag funderar själv på sikt att byta ut golvvärmen mot just konvektor element.
Klicka här för att svara