Hej forumet!

Vilken typ av firma skulle ni säga fixar till dränering vid huset så som den ser ut på bilderna.

Inget märks inomhus, dräneringen är ca 10 år gammal. Det ser dock inte hållbart ut och slänten har börjat ge sig. Tidigare ägare verkar inte gjort något just här. Jag vill inte riskera att klanta till det genom att gräva och stötta själv eftersom det är just vid grunden.

Jag vill gärna ha typ bara grus närmast huset och tänker att en enklare trappa där skulle kunna hålla växterna borta ett tag, om man grundar bra.

• 20260424_195530.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20260424_195447.jpg
    Skapa konto
Hej och välkommen till Byggahus!
Prasslan Prasslan skrev:
Vilken typ av firma skulle ni säga fixar till dränering vid huset så som den ser ut på bilderna.
Undrar du inte vilken typ av firma som skulle kunna ordna till så det ser bättre ut?
Isåfall tänker jag att en markfrima borde kunna fixa till det estetiska.

• Gilla
Prasslan
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Hej och välkommen till Byggahus!

Undrar du inte vilken typ av firma som skulle kunna ordna till så det ser bättre ut?
Isåfall tänker jag att en markfrima borde kunna fixa till det estetiska.
Hej! Jo exakt, det gick lite fort i skrivandet. Fixa till vid dräneringen så det blir snyggt men samtidigt inte pajar dräneringen.

Man kan göra en trappa av färdiga vangstycken och lägga skärv närmast väggen och under trappan. Screenshot_20260630_172345_Chrome.jpg
Skapa konto

P Peter_Ker skrev:
Man kan göra en trappa av färdiga vangstycken och lägga skärv närmast väggen och under trappan. [bild]
Vilken typ av firma undrar @Prasslan, Jabo som tillverkar de där vagnstyckena kommer knappast ut och monterar dem..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.