Jag skulle sätta dit nya termostater på elementen men alla förutom ett hade en annan ventil. Som är kortare.
Det går med andra ord inte att stänga av elementet.
Den som är röd är den som är ”fel”.
Någon som har koll på vad jag behöver fixa och kan någon förklara lite detaljerat? Måste jag byta ut ventilen till en lika som de övriga.
Det går med andra ord inte att stänga av elementet.
Den som är röd är den som är ”fel”.
Någon som har koll på vad jag behöver fixa och kan någon förklara lite detaljerat? Måste jag byta ut ventilen till en lika som de övriga.
Hej , båda är purmo och V4 men olika årtal. Skickar bild.Demmpa skrev:
Om bägge är Purmo/MMA så är det ingen skillnad på vilka termostater som passar.
Däremot den radiator som har röda plasten, där sitter sidoplåten "snett" så att ventilen är ocentrerad mot hålet i sidoplåten. Det kan vara därför som termostaten inte fungerar som den ska.
Det är detta måttet, när stiftet är intryckt (ventilen stängd), som behöver vara samma.
Hur långt stiftet sticker ut utanför packboxen kan variera mellan olika modeller av ventilinsatser.
Däremot den radiator som har röda plasten, där sitter sidoplåten "snett" så att ventilen är ocentrerad mot hålet i sidoplåten. Det kan vara därför som termostaten inte fungerar som den ska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är detta måttet, när stiftet är intryckt (ventilen stängd), som behöver vara samma.
Hur långt stiftet sticker ut utanför packboxen kan variera mellan olika modeller av ventilinsatser.
Den tar inte i plåten så det har jag kollat. Det är piggen som är kortare på den andra. Hur löser man det?Demmpa skrev:
[bild]
A andreashe skrev:
Jag menade att den ena som fungerar är 10mm intryckt och den andra ligger på 7-8. (Den som inte fungerar)Demmpa skrev:
[bild]
Klicka här för att svara