2 110 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Vilken takdosa till DCL-uttag
Vanlig takdosa går bra, djupet är lika på dom, Oavsett för enkel eller dubbelgips, men är bäst med en för dubbelgips, rören sitter då i botten och det är lättare att få tamparna i botten. Med enkelgips så får man bygga lite i taket så den kommer upp lite.
Moderator
· Stockholm
· 57 798 inlägg
Dcl uttag behöver djupare takdosor än de gamla uttagen.
Det är ingen regel egentligen, bara sunt förnuft om du frågar mig. 😉K kalev skrev:
Sen går det ju inte alltid, speciellt vid renoveringar. Dock ser jag alltid till att lägga puckar bakom strömbrytare vid nyinstallation.
Klicka här för att svara
