2 815 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Vilken slags skruv?
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 223 inlägg
Kan varmt rekommendera PTS-skruv (sockelskruv). Ger ungefär samma "åverkan" på träet som försänkt 50mm dyckert.
Jag har använt denna för att fästa 120mm golvlister i överkant eftersom jag bara har gips+spånplatta att fästa emot. Skruven drar in listen riktigt tight.
Jag har använt denna för att fästa 120mm golvlister i överkant eftersom jag bara har gips+spånplatta att fästa emot. Skruven drar in listen riktigt tight.
Tack för tipsen!
Då får det bli PTS-skruv.
Skall nämligen köra dubbla lager råspont på en vägg istället för ett lager råspont och ett med panel.
Vill heller inte spika eftersom baksidan av väggen är täckt med kakel.
Första råsponten har jag skruvat med vanlig träskruv.
Vill dock att yttersta råsponten skall bli någorlunda snygg och utan större, synbara skruvhuvuden.
Då får det bli PTS-skruv.
Skall nämligen köra dubbla lager råspont på en vägg istället för ett lager råspont och ett med panel.
Vill heller inte spika eftersom baksidan av väggen är täckt med kakel.
Första råsponten har jag skruvat med vanlig träskruv.
Vill dock att yttersta råsponten skall bli någorlunda snygg och utan större, synbara skruvhuvuden.
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv Big Dog ZF Max C4 utomhus FAST
För användning utomhus
126 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara