293 läst ·
2 svar
293 läst
2 svar
Vilken soundbar ska jag köpa?
Medlem
· Stockholm
· 4 633 inlägg
Hej
Nyligen så svimmade min gamla HK hemmabioljudsystem.
Nu funderar jag på en soundbar istället.
Polare säger att det är riktigt bra ljud i dessa.
Gissar att med en separat basförstärkare så kommer det låta drägligt.
Nu till själva 10tusenkronorsfrågan, vilken modell ska jag köpa?
Upp till 6k kan jag sträcka mig för att försöka få en smäll att smälla och få en helikopter att låta som en helikopter, ja ni förstår.
Finns någon modell/märke ni är nöjda med, det är en Samsung 65" som skall backas upp med ljud.
/Workingclasshero
Upp till 6k kan jag sträcka mig för att försöka få en smäll att smälla och få en helikopter att låta som en helikopter, ja ni förstår.
Finns någon modell/märke ni är nöjda med, det är en Samsung 65" som skall backas upp med ljud.
/Workingclasshero
Hej, mina favoriter är yamaha, finns en bra hos brl för 5990 sek, skapar hygglig ljudbild i rummet, Canton, Klipsch,Polk audio är andra bra val, Sonos kan jag ej yttra mig om, har ej hört hemma hos någon, Jbl har en ljudkaraktär som inte passar migWorkingclasshero skrev:
Hej
/Workingclasshero
Här listas dagens Deals på Prisjakt.
Samsung Q935f är visserligen 2kkr dyrare än du tänkt dig, men sänkts till halva priset & borde kunna passa din Samsung TV:
https://www.prisjakt.nu/tema/dagens-deals?price-drop=10&category=2&sort=popularity&page=1
JBL tycker jag personligen har överdriven bas på bekostnad av klart ljud i mellanregistret.
Om du har möjlighet så åk in till Elektronikkedjorna och provlyssna på plats.
Du körde ju HK innan och vi köpte Citation soundbar+sub och det är jäkla rent ljud och bra bas. Nu har H&K ersatt den med Enchanced serien som givetvis är dyrare. Den dagen receivern ger upp i mitt biorum så kommer jag gå på den.
Samsung Q935f är visserligen 2kkr dyrare än du tänkt dig, men sänkts till halva priset & borde kunna passa din Samsung TV:
https://www.prisjakt.nu/tema/dagens-deals?price-drop=10&category=2&sort=popularity&page=1
JBL tycker jag personligen har överdriven bas på bekostnad av klart ljud i mellanregistret.
Om du har möjlighet så åk in till Elektronikkedjorna och provlyssna på plats.
Du körde ju HK innan och vi köpte Citation soundbar+sub och det är jäkla rent ljud och bra bas. Nu har H&K ersatt den med Enchanced serien som givetvis är dyrare. Den dagen receivern ger upp i mitt biorum så kommer jag gå på den.
Klicka här för att svara