Jag undrar om det inte står i instruktionerna att man ska stryka hela väggen och inte måla duttar här och där (kanske inte ordagrant :) ). Är det för illa kan du abbsolut stryka en gång till men försök få det att bli en sammanhängande strykning och inte överlappa för mycket. Det är nog bara du som ser att det är lite flammigt!

F fb35523 skrev:
Jag undrar om det inte står i instruktionerna att man ska stryka hela väggen och inte måla duttar här och där (kanske inte ordagrant :) ). Är det för illa kan du abbsolut stryka en gång till men försök få det att bli en sammanhängande strykning och inte överlappa för mycket. Det är nog bara du som ser att det är lite flammigt!
Jag går över rummet en gång till med roller, sedan får det duga

Tycker det blev riktigt snyggt med den där gråa, men kanske syns bättre på bild än verklighet? Annars brukar det ofta vara en själv som är den största kritikern som ser allt "fel" , andra brukar sällan se problem med det man själv ser :)

Jag vill bara flika in en sak angående silikatfärg. Kontakta en lokal putsfirma och köp färgen genom dom, då vet ni att det är en bra färg som inte har akrylat i sig.
Här i stan finns det flera firmor som kan ordna det om man frågar.

Färghandlare ger jag inte mycket för då dom gör allt dom kan för att sälja just sin färg med bäst provision på och då är det sällan en äkta silikatfärg som ger bäst provision på.

B b8q skrev:
Medhåll på den. Jag har också kört Hornbach silikatfärg och inte haft några problem på 8-9 år. Men räkna med två strykningar.
Så här lite senare, men så är det ju med färg. Körde med Hornbachs färg i källaren för ca tre år sen och jag tyckte den var trögmålad men täckte väldigt bra. Dum som jag var och inte läste instruktionen innan att man skulle grunda med "Silikatbinder" innan ;)
[edit] ¡och spädas ut framför allt!
> Resultatet så här långt efter mitt experiment i källargaraget i 50-talshuset; väggen mot den torra innerväggen ser perfekt ut. Väggen mot det blötaste hörnet sitter lika bra och överlevde en mindre översvämning med vatten som tryckte genom väggen utifrån. Jag kan bara gissa hur plastfärg hade sett ut i samma situation.

• Gilla
ylven och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.