3 403 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Vilken sensor för belysning har jag installerat?
Satte in en sensor för att sätta på belysning automatiskt vid rörelse och mörker. Den har två inställningsskruvar, en för tid +/-, och en för troligtvis LUX. Dessutom har den en switch, markerad 0, I, II.
Körde den i läge I, och den funkade bra, typ släckted efter 2 min. Fast, ibland släcktes den inte på ett bra tag efter att jag varit därinne. Så jag skiftade till läge II. Funkade bra. Trodde jag.
Har vid ett flertal tillfällen släckt belysning i hall där nere bara för att höra och se att även (den automatiska) belysningen däruppe varit tänd och nu släcks meddetsamma. Verkar som om den gått igång automatiskt på kvällen.
Då jag har sensorn i garderoben, vill jag bara ha den igång max 2 min jag är där. Har jag fel sensor för detta?
(Bruksanvisning borta, inget namn på sensorn, kommer inte ihåg var jag köpte den.)
Körde den i läge I, och den funkade bra, typ släckted efter 2 min. Fast, ibland släcktes den inte på ett bra tag efter att jag varit därinne. Så jag skiftade till läge II. Funkade bra. Trodde jag.
Har vid ett flertal tillfällen släckt belysning i hall där nere bara för att höra och se att även (den automatiska) belysningen däruppe varit tänd och nu släcks meddetsamma. Verkar som om den gått igång automatiskt på kvällen.
Då jag har sensorn i garderoben, vill jag bara ha den igång max 2 min jag är där. Har jag fel sensor för detta?
(Bruksanvisning borta, inget namn på sensorn, kommer inte ihåg var jag köpte den.)
Medlem
· Västernorrland
· 2 106 inlägg
LUX-skruven ställer in hur mörkt det måste vara för att lampan ska tändas. Det finns ju ingen vits att lampan tänds när det är ljust ändå.
Är det så här illa (Bruksanvisning borta, inget namn på sensorn, kommer inte ihåg var jag köpte den.) då blir det svårt att vara till hjälp, det finns knappt två som är lika så det är nog bara att prova och se.
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
OT: Lux är ett mått på belysningsstyrka
Klicka här för att svara