12 355 läst ·
145 svar
12k läst
145 svar
Vilken såg har ni till vedbacken?
Har du det hängande så fungerar det. Kappar jag i "vedflo" så används en större med längre svärd Har ingen grip, traktorn BM -60 kör vi med STAR-kran, vanlig men få som vet vad det står förgalento skrev:
Wirekranen här har en Star vinsch som funkar bra , är dock modellen utan broms.A AndersS skrev:
Vill minnas att det satt lager med ryska tecken när den fick nya SKF lager. Men själva
kranen ser inte ut som Lima eller Star så vet inte vilken tillverkaren av denna är.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du din traktor med här ?
Vad har Ni för traktorer ? | Sida 36 | Byggahus.se
Det är en bra olja... Som jag måste beställa för att få tag på... här finns annars bara dålig kvalitets olja...Fredrik K skrev:
Ingen traktor med, tillhör en släkting som lånas vid behov.galento skrev:
Men STAR-kranen är en smålänsk uppfinning gjord för 70 år sedan och inte så många som vet vad STAR står för
känna till? oja.A AndersS skrev:
Jag har en annan typ av den..
med fyrkantsrör istället för runda.
med hydrauliskt sväng.. ska tillverka en ny tapp för svängplattan bara.. Men vinschen fungerar..
Men vad STAR står för kommer jag ej ihåg..
skogligt teleskopiskt arbetar redskap kanske
Ok, så här enkelt är det.
STure och ARne Modig i Virserum kom på iden med STAR-kranen.
En släkt med rötterna i mekanisk tillverkning, där en annan Modiggren via en bror till herrarna ovan idag gör specialmaskiner bl.a till flygindustrin.
STure och ARne Modig i Virserum kom på iden med STAR-kranen.
En släkt med rötterna i mekanisk tillverkning, där en annan Modiggren via en bror till herrarna ovan idag gör specialmaskiner bl.a till flygindustrin.