12 352 läst ·
145 svar
12k läst
145 svar
Vilken såg har ni till vedbacken?
Har faktiskt tittat lite på en Stihl 194 C-E som är lättare än den Husqvarna
jag använt senaste tiden ( väger 6 kg tankad ) och kanske vore ett bra komplement.
Hade tänkt vara mer i skogen i vinter men väntar på svar från röntgen så vi får se vad
detta visar först så ligger lite lågt med allt vedarbete nu.
jag använt senaste tiden ( väger 6 kg tankad ) och kanske vore ett bra komplement.
Hade tänkt vara mer i skogen i vinter men väntar på svar från röntgen så vi får se vad
Har en föregångare till den. 192an, men skulle jag köpa en idag så sneglar jag på MS201an, som också är av samma stuk. Men det blir ju en prisfråga. Jag kör nog 70% med den lilla sågen men den kräver att du inte fuskar med filning. Har blivit bekväm med den låga vikten och den är bra balanserad.galento skrev:
Elaka tungor kallar den för pensionärssåg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Korpilombolo
· 3 725 inlägg
Bågsåg. Men ibland fungerar fogsvansen bättre. 
Produkter som diskuteras: "Bågsåg"
Bågsågar
Bågsågar är en typ av såg där sågbladet spänns mellan två punkter i en båge. De har ett långt, smalt blad med tänder som är utformade för att skära genom material. Bågsågar används ofta för grövre arbete som att kapa grenar och
Läs mer
Du har även Stihl MS 151...2,8 kg och 1,5 hkgalento skrev:
Har kört en hel del nu på sistonde med 13" och är man lite eftertänksam går mycket att såga bara med den längden. Tar kanske lite mera tid, men det blir också med av det roliga 
Nån som har bra tips på filmallar eller knep för att hålla kedjan vass?
Kommer såga i mycket spik, och annat elände. Iom jag fäller på en gammal uppvuxen tomt där en liten kille huserat fritt med spik och hammare.
Sen ska det tilläggas att vissa spikar är inslagna för 30-40 år sedan, så den lilla killen är idag 50 år gammal. Jag har altså inte en chans att se spikar innan det är försent.
Kommer såga i mycket spik, och annat elände. Iom jag fäller på en gammal uppvuxen tomt där en liten kille huserat fritt med spik och hammare.
Sen ska det tilläggas att vissa spikar är inslagna för 30-40 år sedan, så den lilla killen är idag 50 år gammal. Jag har altså inte en chans att se spikar innan det är försent.
Kanske läge för en metall detektorNorrtull skrev:
Har kört en hel del nu på sistonde med 13" och är man lite eftertänksam går mycket att såga bara med den längden. Tar kanske lite mera tid, men det blir också med av det roliga