Eller ja, man kan fälla me samma såg som härskar på vedbacken också.
Hva 565, 20” svärd är min setup.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
Norrtull Norrtull skrev:
Eller ja, man kan fälla me samma såg som härskar på vedbacken också.
Hva 565, 20” svärd är min setup.
stihl 029...partner 510ccs... Hva 254xpg... partner R22... kommande Hva 242XPG..
jonsered 2054...dolmar 115i... Ja och många fler;):rofl:
 
  • Haha
guggen och 2 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
stihl 029...partner 510ccs... Hva 254xpg... partner R22... kommande Hva 242XPG..
jonsered 2054...dolmar 115i... Ja och många fler;):rofl:
Du vinner!
Jag letar efter nästa såg, men säg det inte så högt att någon som inte förstår detta hör det. Ved, såg, yxa, vedklyv, kilar och spotta i nävarna. Det är mitt nya liv.
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
wildeside
Jonsered 2150 Turbo
 
  • Gilla
Norrtull
  • Laddar…
P
Norrtull Norrtull skrev:
Du vinner!
Jag letar efter nästa såg, men säg det inte så högt att någon som inte förstår detta hör det. Ved, såg, yxa, vedklyv, kilar och spotta i nävarna. Det är mitt nya liv.
leta en begagnad såg.
Jag rekommenderar Hva 242,.42,246..55,353,359,372
jonsered 2050,2054,2152,2159,2171.
stihl 024,026,028,260,270,280,029,039...
 
Maskintok skrev:
leta en begagnad såg.
Jag rekommenderar Hva 242,.42,246..55,353,359,372
jonsered 2050,2054,2152,2159,2171.
stihl 024,026,028,260,270,280,029,039...
Ska jag köpa en av varje menar du (y):cool::crysmile:
Måste nog smussla bra om det ska gå obemärkt hemma. Tänkte mig en Hva 555 eller 353a. Sen måste jag bara ha nån 40år plus såg, mera för prydnad i boden.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
Norrtull Norrtull skrev:
Ska jag köpa en av varje menar du (y):cool::crysmile:
Måste nog smussla bra om det ska gå obemärkt hemma. Tänkte mig en Hva 555 eller 353a. Sen måste jag bara ha nån 40år plus såg, mera för prydnad i boden.
har en jonsered raket 60 som är fin kan det vara något? och jo minst 2 av varje:crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
Norrtull
  • Laddar…
P
Motorsåg på en trästubbe framför röd vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


likvärdig denna.. :love:
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
[bild]

likvärdig denna.. :love:
Lätt!
Vad vill du ha?
Dra ett PM
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
Norrtull Norrtull skrev:
Lätt!
Vad vill du ha?
Dra ett PM
:crysmile: inget förutom frakten.
pm kommer(y)

Är några år sedan den gick men då gick den fint.. 24" satt på.. nu 15"
 
  • Gilla
Norrtull
  • Laddar…
Har en husqvarna som jag använder för att kapa klubbar av större träd med, men fällning, kvistning och uppkapning av små till medelstora träd gör jag med en makita batterisåg numera. Så skönt att köra utan hörselskydd.
 
  • Gilla
Norrtull
  • Laddar…
Den stora faran för alla sågare, tänk om det kommer bra batterisågar :crysmile:
 
  • Haha
wildeside och 1 till
  • Laddar…
P
Norrtull Norrtull skrev:
Den stora faran för alla sågare, tänk om det kommer bra batterisågar :crysmile:
lugn kommer inte att hända. ;)
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
Kalle B Kalle B skrev:
Har en husqvarna som jag använder för att kapa klubbar av större träd med, men fällning, kvistning och uppkapning av små till medelstora träd gör jag med en makita batterisåg numera. Så skönt att köra utan hörselskydd.
Har du tänkt på att du har ett ljud från kedjan?
 
  • Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
P
skoge skoge skrev:
Har du tänkt på att du har ett ljud från kedjan?
Nä för den som köper en sådan såg och kör utan skydd har inte en aning
 
  • Gilla
skoge
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.