Stringfellow Hawke skrev:
Binder halva lånet på 1 år till 3,40, 3-mån hade blivit 3,15 (eller högre) 9 mars.
Swedbank?
 
Jag har 2,03%, rörligt. Har även ett mindre lån på 2,75%, rörligt.
 
-MH- skrev:
Jag har 2,03%, rörligt. Har även ett mindre lån på 2,75%, rörligt.
Hur går det med sparkontona?
 
2,6% resp 3,0%. tänkte betala av det lilla lånet, men ångrade mig. Jaja, so far so good,
 
Har halva helt rörligt 2,17 %, 1/4 på 3 mån 3,3 % och sista 1/4 5 år på 4,86 %.

Senast jag pratade med dem (Swedbank) ville de ändra mina 2 helt rörliga till 3 mån bundet. Det komiska var att erbjudandet skulle innebära en räntehöjning med 0,2 %;-) Frågade flera gånger om de var allvarliga! Snart dags att ta en runda till.
 
3.10% på 3-månaders, Nordea.
 
Har drygt 4 år kvar på min 5-åring.
3,75%
Ter sig ganska bra med prognoserna framöver..
 
-MH- skrev; 2,6% resp 3,0%. tänkte betala av det lilla lånet, men ångrade mig. Jaja, so far so good,
______________________________________________________________
Hur går det med sparkontona?


Nyfniken
_____________________________________________________________
MH- skrev: Jag har 2,03%, rörligt. Har även ett mindre lån på 2,75%, rörligt.
_____________________________________________________________

Även mitt minne är bra men kort!

(Inlägget skulle egentligen till tråden "Banken lånar inte ut" som svar på #201 där) /Henri
 
Redigerat:
Är det någon som begriper vad Henri försöker säga??? Eftersom han citerar mig två ggr (i omvänd ordning till och med), så blir jag lite fundersam.
 
Jag försökte bara hjälpa till med räntesatserna. Blev tyvärr fel, ska aldrig göra så mer!
 
Okej, för den här gången då... ;)
 
-MH- skrev:
Okej, för den här gången då... ;)
MH En fråga ang ditt sparande. Hur gör du med ränteintäkterna?

1) "Kvittar" dom mot boräntan så att ditt boende blir gratis.
2) Extra amorterar
3) Renoverar något som har med huset att göra
4) Köper kaptial/sällanköps varor
5) Köper resa
6) Övrigt
 
loffes skrev:
MH En fråga ang ditt sparande. Hur gör du med ränteintäkterna?

...2) Extra amorterar?
Känner jag -MH- rätt så sätter han hellre in dem på sitt sparkonto! :D
 
Tja, jag vet inte. Pengar som pengar. Om de kommer från ränteintäkt, sälja skog eller mitt Riktiga Jobb(tm) spelar inte så stor roll. Jag har dessuomt ganska dålig koll på min boendekostnad, så det känns inte meningsfullt att räkna med någon "kvittning" ävenom jag förstår hur du tänker. Det som blir över varje år får givetvis stå kvar på banken. Det är bra med en buffert på ett år eller så om man är konsult, ger mig möjlighet att jobba lite mindre, och välja mina uppdrag. Har tex ingen inkomst längre än 3 mån bort.

Har lite olika idéer om man vad man kan göra med dem vad det lider, men det är inte så att de bränner i fickan direkt. :D

Jag har inte amorterat på några år nu, så det kan jag direkt säga att jag inte gör.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.