147 377 läst ·
1 024 svar
147k läst
1,0k svar
Vilken rörlig ränta har ni?
Medlem
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Har halva helt rörligt 2,17 %, 1/4 på 3 mån 3,3 % och sista 1/4 5 år på 4,86 %.
Senast jag pratade med dem (Swedbank) ville de ändra mina 2 helt rörliga till 3 mån bundet. Det komiska var att erbjudandet skulle innebära en räntehöjning med 0,2 %;-) Frågade flera gånger om de var allvarliga! Snart dags att ta en runda till.
Senast jag pratade med dem (Swedbank) ville de ändra mina 2 helt rörliga till 3 mån bundet. Det komiska var att erbjudandet skulle innebära en räntehöjning med 0,2 %;-) Frågade flera gånger om de var allvarliga! Snart dags att ta en runda till.
3.10% på 3-månaders, Nordea.
Har drygt 4 år kvar på min 5-åring.
3,75%
Ter sig ganska bra med prognoserna framöver..
3,75%
Ter sig ganska bra med prognoserna framöver..
-MH- skrev; 2,6% resp 3,0%. tänkte betala av det lilla lånet, men ångrade mig. Jaja, so far so good,
______________________________________________________________
Hur går det med sparkontona?
Nyfniken
_____________________________________________________________
MH- skrev: Jag har 2,03%, rörligt. Har även ett mindre lån på 2,75%, rörligt.
_____________________________________________________________
Även mitt minne är bra men kort!
(Inlägget skulle egentligen till tråden "Banken lånar inte ut" som svar på #201 där) /Henri
______________________________________________________________
Hur går det med sparkontona?
Nyfniken
_____________________________________________________________
MH- skrev: Jag har 2,03%, rörligt. Har även ett mindre lån på 2,75%, rörligt.
_____________________________________________________________
Även mitt minne är bra men kort!
(Inlägget skulle egentligen till tråden "Banken lånar inte ut" som svar på #201 där) /Henri
Redigerat:
Tja, jag vet inte. Pengar som pengar. Om de kommer från ränteintäkt, sälja skog eller mitt Riktiga Jobb(tm) spelar inte så stor roll. Jag har dessuomt ganska dålig koll på min boendekostnad, så det känns inte meningsfullt att räkna med någon "kvittning" ävenom jag förstår hur du tänker. Det som blir över varje år får givetvis stå kvar på banken. Det är bra med en buffert på ett år eller så om man är konsult, ger mig möjlighet att jobba lite mindre, och välja mina uppdrag. Har tex ingen inkomst längre än 3 mån bort.
Har lite olika idéer om man vad man kan göra med dem vad det lider, men det är inte så att de bränner i fickan direkt.
Jag har inte amorterat på några år nu, så det kan jag direkt säga att jag inte gör.
Har lite olika idéer om man vad man kan göra med dem vad det lider, men det är inte så att de bränner i fickan direkt.
Jag har inte amorterat på några år nu, så det kan jag direkt säga att jag inte gör.