1.39% såg jag att vi hade till och med 10-03-28
 
Intressant diskussion, men tråden har ju spårat ur totalt, kan någon rensa upp lite??

Vi har
1,34 600 000
1,34 250 000
1,38 150 000
3-månaders
 
1,38% för lån 1,7 mille bunden på ett år.
 
1,38% tremånaders
(och så tillhör vi "galningarna" som har lån på 3 millar...och naturligtvis har vi räknat med att räntan går upp - upp till 8% gjordes beräkningarna på när vi köpte...)
 
SEB justerade min tremånaders till 1.06 i mitten på december.
 
Vi behöver lite uppdaterad info om räntor då vi just nu håller på att lägga om vårt byggkreditiv till bolån. På LF var de villiga att ge oss 1.64% upp till 85% av husets värdering. Jag tror vi även skulle få 0.2 räntepunkter rabatt upp till 75%. Låter det rimligt?

Vad har ni fått??
 
J
1,17% på SEB
 
0.2% menar du nog, vilket är samma sak som 20punkter.
Enligt www.comboloan.se ligger LFs 3mån ränta på 1.59 så att dom erbjuder 1.64 låter lite märkligt, men det kanske kan skilja mellan lokalkontoren vilket ändå låter lite märkligt i mina öron. :)
 
1,75
1,24
1,20
1,24
1,59

3-mån Swedbank
 
1,22% SEB 3mån. Brädad av JohnJ, dags för omförhandling.
 
1.11% SEB 3mån, du får nog ta och ringa banken nu Mathias.
 
Peter2400 skrev:
1.11% SEB 3mån, du får nog ta och ringa banken nu Mathias.
Dammit, det kan du ge dig på. Har du lust att PM:a storlek på lån, avtalat påslag och ev andra villkor för denna räntesats?

Jag har ett förhållandevis litet lån vilket inte verkar positivt när man ska förhandla....
 
Tack för infon.
Det var otroligt låga räntor ni lyckats med! Är detta genom att byta bank hela tiden, för jag antar att rabatterna försvinner efter något år? Har ni knutit räntan till något?

Jo, from 29/3 så är det 1.64 på LF, listat på deras hemsida.
 
Nyförhandlat med SHB 1,13 (3-månaders).
Har haft SHB sedan 1996.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.