147 412 läst ·
1 024 svar
147k läst
1,0k svar
Vilken rörlig ränta har ni?
Administrator
· Skåne
· 8 668 inlägg
Jag har flyttat allmänna diskussioner om boräntor och boendekostnader i den här tråden till http://www.byggahus.se/forum/priser...134597-allmaen-diskussion-om-boraentor-2.html
I den här tråden ska vi bara berätta om vilken rörlig ränta vi har just nu. Håll er till ämnet!
I den här tråden ska vi bara berätta om vilken rörlig ränta vi har just nu. Håll er till ämnet!
Vi behöver lite uppdaterad info om räntor då vi just nu håller på att lägga om vårt byggkreditiv till bolån. På LF var de villiga att ge oss 1.64% upp till 85% av husets värdering. Jag tror vi även skulle få 0.2 räntepunkter rabatt upp till 75%. Låter det rimligt?
Vad har ni fått??
Vad har ni fått??
0.2% menar du nog, vilket är samma sak som 20punkter.
Enligt www.comboloan.se ligger LFs 3mån ränta på 1.59 så att dom erbjuder 1.64 låter lite märkligt, men det kanske kan skilja mellan lokalkontoren vilket ändå låter lite märkligt i mina öron.
Enligt www.comboloan.se ligger LFs 3mån ränta på 1.59 så att dom erbjuder 1.64 låter lite märkligt, men det kanske kan skilja mellan lokalkontoren vilket ändå låter lite märkligt i mina öron.
Tack för infon.
Det var otroligt låga räntor ni lyckats med! Är detta genom att byta bank hela tiden, för jag antar att rabatterna försvinner efter något år? Har ni knutit räntan till något?
Jo, from 29/3 så är det 1.64 på LF, listat på deras hemsida.
Det var otroligt låga räntor ni lyckats med! Är detta genom att byta bank hela tiden, för jag antar att rabatterna försvinner efter något år? Har ni knutit räntan till något?
Jo, from 29/3 så är det 1.64 på LF, listat på deras hemsida.