3 984 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Vilken programvara för att konfigurera KNX/EIB?
Ni som har eller har tänkt installera KNX/EIB, kan ni själv programmera om era installationer? Om så är fallet, vilken programvara använder ni för detta? Om ni kör ETS 3 Professional, har ni då betalat 895 Euro för glädjen att själva kunna programmera om installationen?
Själv är jag mycket tveksam till att man klarar sig med ETS 3 Starter och för en hemmapulare så känns det ju helt vansinnigt att släga ut över 8000 kr för en mjukvara som man pillar med en gång i halvåret.
Själv är jag mycket tveksam till att man klarar sig med ETS 3 Starter och för en hemmapulare så känns det ju helt vansinnigt att släga ut över 8000 kr för en mjukvara som man pillar med en gång i halvåret.
Jag har precis konfigurerat upp min KNX anläggning (igår) och testat en massa. Jag kör med ett Hager verktyg som heter TX100, väldigt smidigt, dock inget PC program utan man gör allt med denna "fjärrkontroll".
Om någon här kör samma så hör gärna av er då jag har en del funderingar över vissa kopplingar som jag inte riktigt får som jag vill.
Om någon här kör samma så hör gärna av er då jag har en del funderingar över vissa kopplingar som jag inte riktigt får som jag vill.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vilken dränkbar länspump för smutsvatten är bäst?
Vatten & Avlopp -
Vilken typ av dränering för garagevägg intill sluttande berg?
Grund & Markarbeten -
Vilken lösning ser ni för skorsten i Utekök?
Tak & Vind -
Vilken typ av koppling behövs för gashäll
Fjärrvärme & Gas -
IP kamera. Vilken programvara för inspelning?
Teknik