Funktioner jag skulle vilja ha för att spela in från min Foscam är.

-Rörelsedetektion med bra inställning på känslighet. Vill inte spela in snöflingor eller löv som faller :-)
-Gärna val att den ska bara nyttja ett visst diskutrymme sedan ska den börja spela över gamla inspelningar.
- Möjlighet att antingen spela in från det lokala nätet eller via Internet till en helt annan plats.
-Tänker mig i första hand inspelning till en PC jag har ståendes hemma med gott om lagring.

Hittat dessa men inte provat några ännu.
Camera Viewer Pro
VitaminD
CameraViewer

Om du har en NAS eller funderar på att köpa en så har en del NAS som har programvara för hantering av och inspelning från övervakningskameror. Hur bra de är och vilka kameror de stödjer vet jag inte.

noone70 skrev:
Om du har en NAS eller funderar på att köpa en så har en del NAS som har programvara för hantering av och inspelning från övervakningskameror. Hur bra de är och vilka kameror de stödjer vet jag inte.
Blir ingen NAS, såg att det fanns programvara men det var rätt dyr per kamera.

Nä, synology nas med kompatibel kamera har ingen programvara som kostar något.

Om Linux är ett alternativ på datorn så kan du titta på ZoneMinder. Där får du ett webinterface (rätt fult i och för sig) där du kan se och ställa in allt för din kamera och inspelning, rörelsedetektion, zoner osv. Finns dessutom en iPhone/iPad app för att kunna se kamerorna live och det inspelade materialet.

Dock lite krångligt att sätta upp om man inte har erfarenhet av Linux...

http://www.zoneminder.com/

synology... 1400kr för en licens för 4 kameror, de var f*n inte billigt. Jag som hade tänkt köra på deras spår när jag köpt min nas :(
Det finns inte något tredjepart program?

Jag kör synology, visserligen bara med 1 kamera men programvaran ingår ju i DSM. Surveillance Station. Skitsmidigt.

• Gilla
Joco_
  • Laddar…
Har vi nån uppdatering i detta ämne?? såg nämligen idag att endast 1 kamera-Licens ingick i Synologys SurveillanceStation.

finns det ingen annan programvara som man kanske kan installera på Synology Nas:en?

För er som vill ha maxad kamera övervakning med alla tänkbara inställningsfunktioner är denna.

Kört den nu i flera år. Tips Skaffa UPS med för bästa säkerhet

http://www.ispyconnect.com/

• Gilla
Lennart Lind
  • Laddar…
2 kameror ingår i när man köper en Synology NAS, och är vad jag har i min setup. Tillkommande kameror kostar ca 500kr/st senast jag kollade. Så om man klarar sig med två kameror är det ett prisvärt alternativ, annars blir snabbt ganska dyrt.

plattsattaren skrev:
För er som vill ha maxad kamera övervakning med alla tänkbara inställningsfunktioner är denna.

Kört den nu i flera år. Tips Skaffa UPS med för bästa säkerhet

[länk]
Kör också den i gratisversionen. Funkar okej men kräver en dator som står och går. Suger en hel del CPU. Kör 3 nätverkskameror och 2st USB.

Spelar in mycket spindlar framför kameran på nätterna men det är ju inte programvarans fel :)

Vilken nas kör du? Har du trådlösa kameror lr kör du med nätverkskabel?

Jag använder Synology nas med tre kameror. Fungerar bra.

Skulle ändå gärna byta till smidig molntjänst typ Arla som fungerar med vanliga nätverkskameror.

Jag har testat lite olika VMS senaste månader.

-Synologys egna är smidig, men som redan nämnts kostar flis om man har flera kameror. Beror även på vad man har för propp i NAS-en, då den lär inte må bra av flera, i mitt fall 4st, 1080p streams

-Någon nämnde VitaminD, nuförtiden heter det Sighthound Video. Utan tvekan i min miljö (utomhus kameror) så är det minst false positives på motion detection. Var riktigt imponerad trotts det, i jämförelse med andra, funktionsfattigt interface. Det som fick mig att dumpa den var priset. 250 USD + årlig support kostnad om man vill kunna uppgradera i framtiden (vilket även blir additivt för "skippade år" ifall man väljer att hoppa på en uppgradering vid senare tillfälle.

-Milestone Essentials. Fungerar bra, bäst "GUI" och intuitiv setup, skaplig app, bra web gui. Men.... väldigt svårt att få till det bra med motion detection utomhus. Gratis i "essential" utgåvan upp till 8 kameror så det är alltid något.

-IVMS-4200 (hikvision), horribelt att sätta upp, inte intuitivt för fem öre, helt kass android app (ivms-4500) men "acceptabel" allt som allt. Det som blev droppen var när jag upptäckte att lösenord sparas i klartext i registret ->> UT
**edit** Glömde nämna att i senare versioner (2.x ngt) av ivms-4200 så har HIK valt att ta bort funktionen för lokalt web interface/server för kameror, så man är bunden att använda deras "feta klient", alternativt app i telefonen när det gäller viewing.

-Ispy, testat under kort tid....vill ha betalt för simpla funktioner som notifications (mail)....

Nu kör jag trial av BlueIris. Lite väl CPU hungrig, men om man har möjlighet att köra med hårdvara som stödjer HW acceleration och Direct to Disk inspelning ovanpå det så är det helt ok (ligger på ca 40% CPU på en quadcore 3.2ghz xenon). Finner den, även initialt med standard inställningar, näst bäst efter Sighthound på motion detection. Bedrövligt web interface, känns 90-tal men funkar skapligt. Android app har jag inte testat då den kostar och jag har inte bestämt än om jag ska köpa (10d till på trial). 60 USD känns överkomligt, men även BI har bestämt sig att ta betalt för support (framtida uppgraderingar), men till en mindre kostnad jämfört med Sighound t ex.

Redigerat:
  • Gilla
Chaly
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.