Padde Kvist Padde Kvist skrev:
Plejd har även denna plug som du enkelt stoppar i vägguttaget och ansluter passande lampa till
Kan nog användas på vissa ställen. Och säkert bra många gånger! Men de lampor och apparater jag vill styra är i den fasta installationens.

• Gilla
Padde Kvist
  • Laddar…
S solhej skrev:
meddela gärna om du får till timer. jag får inte till timer på mina plejd (har dim och ctrl)
Ja det är timer i dom. Du kan även ställa så de tänds och släcks efter solen.

Aajnor Aajnor skrev:
Ja det är timer i dom. Du kan även ställa så de tänds och släcks efter solen.
det funkar inte för mig. funkar tydligen bara med laster och lampor. jag har min kopplad till en fläkt och då fungerar det inte. tack ändå.

Hur är det med räckvidden kan man styra flera som e i olika rum samtidigt? Har bara vanlga spantrade väggar (byggt 1969)?

Beror troligeb på olika cenarion?

T Thomas S Eiselberg skrev:
Jag trodde Plejd bara installerades av elektriker med 8-900% påslag på Ahlsells prislista..!
Det är nog få (inga?) elektriker som bara har 8% påslag. 😉

• Haha
Dilato
  • Laddar…
K
S solhej skrev:
det funkar inte för mig. funkar tydligen bara med laster och lampor. jag har min kopplad till en fläkt och då fungerar det inte. tack ändå.
Så en fläkt är inte en "last"?
Är det svaret du fick från Plejd?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Erik 83 Erik 83 skrev:
Hur är det med räckvidden kan man styra flera som e i olika rum samtidigt? Har bara vanlga spantrade väggar (byggt 1969)?
Har du flera plejdar i olika rum så typ pratar dom med varandra. Så räckvidden är oftast bra.

Jag kör rätt många Plejd här hemma, men. Jag tycker det är viktigt att ha i bakhuvudet att Plejd fungerar bra för att styra belysningar, med vissa begränsningar. Det är inte på något sätt smart automation av diverse olika funktioner i hemmet.

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
Bart Bart skrev:
Jag kör rätt många Plejd här hemma, men. Jag tycker det är viktigt att ha i bakhuvudet att Plejd fungerar bra för att styra belysningar, med vissa begränsningar. Det är inte på något sätt smart automation av diverse olika funktioner i hemmet.
Håller med till 100% men måste ändå tillägga att de har en termostat också.

Erik 83 Erik 83 skrev:
Vid eventuellt strämavbrott, b ehövs reserbatteriet för att inte plejdens minne ska raderas? Och enheten behöver väl även en fast matning? Altså nuvarande strömbrytare måste förbi kopplas? Är elektriker men ej jobbat på en tid med detta, Då jag jobbar med vindkraft just nu. Så fastighetsinstalationkunskaperna e lite rostiga. mwn kommer att få lite hjälp av en kompis. Skall fundera med honom imorgon!
Det är klockan i enheten som behöver ett backup-batteri. Du kan montera ett backup-batteri (BAT-01) i någon enhet så bibehålls tiden vid strömavbrott.
Korrekt tid distribueras via Bluetooth till övriga enheter.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Atså man behöver inte skaffa backuppnatterier till alla då?

Erik 83 Erik 83 skrev:
Atså man behöver inte skaffa backuppnatterier till alla då?
nej

K Kardan79 skrev:
Så en fläkt är inte en "last"?
Är det svaret du fick från Plejd?
jag har inte frågat plejd utan mixtrat själv i appen

Min fläkt styrs av +/- kontakten på plejd ctr. det verkar vara dessa utgångar som ej går att sätta timer på.

det är L pil utgången som kan ha timer
Plejds CTR-01 enhet med markerade utgångar där "+" och "-" ej stödjer timer och "L" pil utgång stöder timerfunktion enligt text.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.