6 184 läst ·
41 svar
6k läst
41 svar
Vilken plejd ska man välja?
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Jag kör rätt många Plejd här hemma, men. Jag tycker det är viktigt att ha i bakhuvudet att Plejd fungerar bra för att styra belysningar, med vissa begränsningar. Det är inte på något sätt smart automation av diverse olika funktioner i hemmet.
Håller med till 100% men måste ändå tillägga att de har en termostat också.Bart skrev:
Det är klockan i enheten som behöver ett backup-batteri. Du kan montera ett backup-batteri (BAT-01) i någon enhet så bibehålls tiden vid strömavbrott.Erik 83 skrev:
Vid eventuellt strämavbrott, b ehövs reserbatteriet för att inte plejdens minne ska raderas? Och enheten behöver väl även en fast matning? Altså nuvarande strömbrytare måste förbi kopplas? Är elektriker men ej jobbat på en tid med detta, Då jag jobbar med vindkraft just nu. Så fastighetsinstalationkunskaperna e lite rostiga. mwn kommer att få lite hjälp av en kompis. Skall fundera med honom imorgon!
Korrekt tid distribueras via Bluetooth till övriga enheter.
jag har inte frågat plejd utan mixtrat själv i appenK Kardan79 skrev:
Min fläkt styrs av +/- kontakten på plejd ctr. det verkar vara dessa utgångar som ej går att sätta timer på.
det är L pil utgången som kan ha timer
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder