Hej allihopa, Har lusläst forumet och blir inte klokare. Just nu 3 st en som bara skall tända/släcka två ljuskällor. Samt en som skall tända/släcka samt dimmra totalt sex ljuskällor i 2 armaturer. Dessutom skulle jag helst ha en som kan styra en armatur som går att styra med 0-10V , men hittar inget kanske inte fins? Tack om någon som vet vill reda ut det hela.

Krondimmern DIM-02 kan tända/släcka/dimma två individuella ljuskällor.

Controller CTR-01 kan styra produkter som använder 0-10 V.

• Gilla
mrbackstrom
  • Laddar…
Ok tack! Men en sak jag började tänka på är på ett annat ställe om plejd har någon timerpuc som också går att dimmra?

Erik 83 Erik 83 skrev:
Ok tack! Men en sak jag började tänka på är på ett annat ställe om plejd har någon timerpuc som också går att dimmra?
Alla puckar går väl att tidsstyra?

Ok ska läsa mera då.

meddela gärna om du får till timer. jag får inte till timer på mina plejd (har dim och ctrl)

Du får göra scenario eller köra astrour i appen

• Gilla
Kardan79 och 2 till
  • Laddar…
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Du får göra scenario eller köra astrour i appen
verkar inte funka alls.
jag har en ctrl kopplad till badrumsfläkt via 1-10V.
när jag trycker på en knapp vill jag forcera fläkten en stund och sen skall den återgå till normal fläkthastighet.

plejd verkar inte byggt för det scenariot.

S solhej skrev:
verkar inte funka alls.
jag har en ctrl kopplad till badrumsfläkt via 1-10V.
när jag trycker på en knapp vill jag forcera fläkten en stund och sen skall den återgå till normal fläkthastighet.

plejd verkar inte byggt för det scenariot.
Den får du nog ta med Pleids support.

• Gilla
Heden71
  • Laddar…
S solhej skrev:
meddela gärna om du får till timer. jag får inte till timer på mina plejd (har dim och ctrl)
På Ctrl måste ”Last” vara ”Övrigt” för att kunna använda Timer-funktionen

På Dim-01:
Du ska lägga en rörelsevakt-funktione på en oanvänd ingång i systemet, t.ex den andra ingången på din DIM-01 om den är ledig. Ingången som knappen är kopplad mot ska du ha som återfjädrande. Då kommer du behålla full kontroll via knapp med tänd/släck/dimring, men tack vare rörelsevaktsfunktionen som du har ställt in kommer du kunna använda Timer-funktionen.

Bild av gränssnitt för inställning av rörelsevakt på "Ingång 2" med alternativ som "Funktion", "Aktiv", "Styr", och undantagstid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inställningsmeny för lastval, med fyra alternativ: Belysning, Övrigt (valt), 1–10 V med reläbrytning, och 0–10 V utan reläbrytning.
Skapa konto

• Gilla
Andreas_kalmar och 4 till
  • Laddar…
Vid eventuellt strämavbrott, b ehövs reserbatteriet för att inte plejdens minne ska raderas? Och enheten behöver väl även en fast matning? Altså nuvarande strömbrytare måste förbi kopplas? Är elektriker men ej jobbat på en tid med detta, Då jag jobbar med vindkraft just nu. Så fastighetsinstalationkunskaperna e lite rostiga. mwn kommer att få lite hjälp av en kompis. Skall fundera med honom imorgon!

Erik 83 Erik 83 skrev:
Plejd har även denna plug som du enkelt stoppar i vägguttaget och ansluter passande lampa till

• Vit Plejd smart plug dimmer SPD-01 för enkelt ansluta lampa i vägguttaget.
    Skapa konto
Erik 83 Erik 83 skrev:
Hej allihopa, Har lusläst forumet och blir inte klokare. Just nu 3 st en som bara skall tända/släcka två ljuskällor. Samt en som skall tända/släcka samt dimmra totalt sex ljuskällor i 2 armaturer. Dessutom skulle jag helst ha en som kan styra en armatur som går att styra med 0-10V , men hittar inget kanske inte fins? Tack om någon som vet vill reda ut det hela.
Jag trodde Plejd bara installerades av elektriker med 8-900% påslag på Ahlsells prislista..!

J
T Thomas S Eiselberg skrev:
Jag trodde Plejd bara installerades av elektriker med 8-900% påslag på Ahlsells prislista..!
Nu underdriver du faktiskt

Om man känner rätt person så är väl allt möjligt. Har kund konto hos Ahlsells, men använder det sällan för finns billigare alternativ! Dessutom väljer alla vilka dom släpper in på sin anläggning. För min del jag själv eller min vän (som gick samtidigt med i skolan för elektriker) eller firman som han jobbar för. Känner även hans chef.. Så jag får den hjälp jag behöver förmånligt! Då mina kunskaper rostat för mycket så hjälper de mej. Nog om detta, är ju inte detta som tråden handlar om.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.