Hej allihopa, Har lusläst forumet och blir inte klokare. Just nu 3 st en som bara skall tända/släcka två ljuskällor. Samt en som skall tända/släcka samt dimmra totalt sex ljuskällor i 2 armaturer. Dessutom skulle jag helst ha en som kan styra en armatur som går att styra med 0-10V , men hittar inget kanske inte fins? Tack om någon som vet vill reda ut det hela.
Renoverare
· Kalmar
· 3 052 inlägg
Du får göra scenario eller köra astrour i appen
verkar inte funka alls.Andreas_kalmar skrev:
jag har en ctrl kopplad till badrumsfläkt via 1-10V.
när jag trycker på en knapp vill jag forcera fläkten en stund och sen skall den återgå till normal fläkthastighet.
plejd verkar inte byggt för det scenariot.
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
På Ctrl måste ”Last” vara ”Övrigt” för att kunna använda Timer-funktionenS solhej skrev:
På Dim-01:
Du ska lägga en rörelsevakt-funktione på en oanvänd ingång i systemet, t.ex den andra ingången på din DIM-01 om den är ledig. Ingången som knappen är kopplad mot ska du ha som återfjädrande. Då kommer du behålla full kontroll via knapp med tänd/släck/dimring, men tack vare rörelsevaktsfunktionen som du har ställt in kommer du kunna använda Timer-funktionen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vid eventuellt strämavbrott, b ehövs reserbatteriet för att inte plejdens minne ska raderas? Och enheten behöver väl även en fast matning? Altså nuvarande strömbrytare måste förbi kopplas? Är elektriker men ej jobbat på en tid med detta, Då jag jobbar med vindkraft just nu. Så fastighetsinstalationkunskaperna e lite rostiga. mwn kommer att få lite hjälp av en kompis. Skall fundera med honom imorgon!
Plejd har även denna plug som du enkelt stoppar i vägguttaget och ansluter passande lampa tillErik 83 skrev:
Jag trodde Plejd bara installerades av elektriker med 8-900% påslag på Ahlsells prislista..!Erik 83 skrev:
Hej allihopa, Har lusläst forumet och blir inte klokare. Just nu 3 st en som bara skall tända/släcka två ljuskällor. Samt en som skall tända/släcka samt dimmra totalt sex ljuskällor i 2 armaturer. Dessutom skulle jag helst ha en som kan styra en armatur som går att styra med 0-10V , men hittar inget kanske inte fins? Tack om någon som vet vill reda ut det hela.
Om man känner rätt person så är väl allt möjligt. Har kund konto hos Ahlsells, men använder det sällan för finns billigare alternativ! Dessutom väljer alla vilka dom släpper in på sin anläggning. För min del jag själv eller min vän (som gick samtidigt med i skolan för elektriker) eller firman som han jobbar för. Känner även hans chef.. Så jag får den hjälp jag behöver förmånligt! Då mina kunskaper rostat för mycket så hjälper de mej. Nog om detta, är ju inte detta som tråden handlar om.