Svärmor har problem med dålig lukt efter år av för mycket fukt i grunden (som nu är åtgärdat). Hon hyrde en Ozoneair och det tog bort lukten ett par månader. Hon funderar på att köpa en. Vilken storlek behöver man? Räcker en 30 om man är villig att flytta runt den i huset (som är på totalt 170 m2)? Eller ska man köpa en 60?

• Gilla
bruse99
  • Laddar…
Är det åtgärdat så behöver hon tvätta alla textilier i 90C i tvättmaskinen, helst alla klädda möbler och inventarier också...)

Finns väl inga bevis för att Oxonair fungerar? Satsa på att tvätta och städa istället

osiris osiris skrev:
Svärmor har problem med dålig lukt efter år av för mycket fukt i grunden (som nu är åtgärdat). Hon hyrde en Ozoneair och det tog bort lukten ett par månader. Hon funderar på att köpa en. Vilken storlek behöver man? Räcker en 30 om man är villig att flytta runt den i huset (som är på totalt 170 m2)? Eller ska man köpa en 60?
Vi är i samma situation, dvs rotproblemet är åtgärdat men en oäven doft kvarstår. Funderar också på en Ozoneair. Hur gjorde du?

Skaffa en riktig ozongenerator istället

Jag köpte en sån här från Alibaba. Det är nog samma grejer inuti men till 2/5 av priset. Funkar kanon dvs den genererar en massa ozon. Har kört den i bilen (hade lite mögelproblem) och i garaget (samma där). Men jag tror inte det dödar allt, städ och sanering är huvudsaken.
IMG_2146.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
bruse99
  • Laddar…
För tillfälliga ozonbehandlingar så finns det nog grejjor att hyra.

• Gilla
bruse99
  • Laddar…
M mlkjhr skrev:
För tillfälliga ozonbehandlingar så finns det nog grejjor att hyra.
Jag kikade på det men för några dagars hyra + jobbet med att hämta/lämna maskinerna så var det inte stor skillnad mot att köpa. Tänker också att jag behöver göra behandlingen regelbundet i fritidshuset.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.