Bakgrund: jag har blandare med vattenavstängning och hade ett kopparrör till men detta gått av.
Ser att jag har 2 Ballofix’ar och tänker att jag här borde kunna koppla en avledare av något slag..
undrar vilken typ av koppling jag behöver och om jag kopplar den mellan de två ventilerna?
Bilden på ventilerna på röret för kallvatten som ser ut idag
Ser att jag har 2 Ballofix’ar och tänker att jag här borde kunna koppla en avledare av något slag..
undrar vilken typ av koppling jag behöver och om jag kopplar den mellan de två ventilerna?
Bilden på ventilerna på röret för kallvatten som ser ut idag
Välkommen till forumet.J Jessica Rasmussen skrev:
BYT köksblandaren!
En oanvänd anslutning på en (köks)blandare ska alltid pluggas, man ska aldrig lita på att avstängningen i blandaren alltid kommer att vara avstängd.
Om du får vattenskada som beror på att det kommit vatten ur trasiga anslutningen på blandaren så lär försäkringsbolaget neka ersättning.
Tack, men…Demmpa skrev:
Välkommen till forumet.
BYT köksblandaren!
En oanvänd anslutning på en (köks)blandare ska alltid pluggas, man ska aldrig lita på att avstängningen i blandaren alltid kommer att vara avstängd.
Om du får vattenskada som beror på att det kommit vatten ur trasiga anslutningen på blandaren så lär försäkringsbolaget neka ersättning.
Inget av det du skrev gav mig svar på någon av mina frågor, eller hjälpte med något jag behöver…
Klicka här för att svara