Bakgrund: jag har blandare med vattenavstängning och hade ett kopparrör till men detta gått av.
Ser att jag har 2 Ballofix’ar och tänker att jag här borde kunna koppla en avledare av något slag..
undrar vilken typ av koppling jag behöver och om jag kopplar den mellan de två ventilerna?

Bilden på ventilerna på röret för kallvatten som ser ut idag

• Kopparrör med två Ballofix-ventiler och en grå plastslang i kökets vvs-installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Jessica Rasmussen skrev:
jag har blandare med vattenavstängning och hade ett kopparrör till men detta gått av.
Välkommen till forumet.

BYT köksblandaren!

En oanvänd anslutning på en (köks)blandare ska alltid pluggas, man ska aldrig lita på att avstängningen i blandaren alltid kommer att vara avstängd.

Om du får vattenskada som beror på att det kommit vatten ur trasiga anslutningen på blandaren så lär försäkringsbolaget neka ersättning.

• Gilla
tommib
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Välkommen till forumet.

BYT köksblandaren!

En oanvänd anslutning på en (köks)blandare ska alltid pluggas, man ska aldrig lita på att avstängningen i blandaren alltid kommer att vara avstängd.

Om du får vattenskada som beror på att det kommit vatten ur trasiga anslutningen på blandaren så lär försäkringsbolaget neka ersättning.
Tack, men…

Inget av det du skrev gav mig svar på någon av mina frågor, eller hjälpte med något jag behöver…

J Jessica Rasmussen skrev:
Tack, men…

Inget av det du skrev gav mig svar på någon av mina frågor, eller hjälpte med något jag behöver…
Jo, nämligen att du ska tänka om och göra rätt.

Det enda rätta är att byta befintliga kökskranen eftersom den är trasig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.