Hej!

Jag håller på och gräver ur källaren, det gamla vanliga ni vet.

Nu undrar jag vilken typ av makadam man skall satsa på under källargolvet? Vanlig 8-16? Eller något finare som kanske är lite lättare att jämna av, typ 4-8? Får man sämre kapillärbrytande förmåga med finare makadam?

Jag har tänkt lägga ca 7-8 cm makadam, sedan cellplast och betong.
 
Jag körde med Markduk-ett tio cm lager 8-16 som jag sedan eftertvättade ”på plats” med högtryck...bara att kratta ut i nivå och vissa menar att man heller inte behöver komprimera...
Lycka till!
 
joakim_j joakim_j skrev:
Hej!

Jag håller på och gräver ur källaren, det gamla vanliga ni vet.

Nu undrar jag vilken typ av makadam man skall satsa på under källargolvet? Vanlig 8-16? Eller något finare som kanske är lite lättare att jämna av, typ 4-8? Får man sämre kapillärbrytande förmåga med finare makadam?

Jag har tänkt lägga ca 7-8 cm makadam, sedan cellplast och betong.
Jag använde vanlig 8-16. Inga problem att jämna av. Jag tvättade dock av stenen innan jag la ner den i källaren.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.