Njingan Njingan skrev:
Vi installerade två luftvärmepumpar från Daikin med en gemensam utomhusenhet i höstas.
Vi har haft lite strul med utomhusdelen.
Serviceteknikern har varit exemplarisk men verkar som Daikin tyckt man ska utföra felsökning i en viss ordning vilket har förlångt tiden för att få bukt med vårt problem som var ett trasigt styrkort/ moderkort.

Vi använde företaget ”vi värmer”. De har fått blandad kritik på nätet, men vi fick ett bra intryck av dem då de agerade proffsigt och med snabb respons jämfört med alla andra företag vi kontaktade.

Då vi tittade efter LLVP så var det daikin och mitsubishi som verkade mest poppis.
Ja, jag kommer ihåg det företaget. Lyckades inte få hjälp av dem, men däremot fick jag ett bra intryck av Värmekompaniet som tyvärr hade lång väntetid just då. Är ju inte helt kul när den går sönder mitt i vintern och man dessutom har tvivelaktiga direktverkande elradiatorer som man måste leva med under en månads tid. Fick katastroftankar om att jag skulle frysa ihjäl och så :-)

Bara slå på raddisarna så fryser du inte ihjäl ;)

• Gilla
Sara Andersson
  • Laddar…
I huset som vi byggde 2010 installerade vi en Mitsubishi Electric LLVP år 2012.
Den fungerade perfekt, både för värme och kylning tills vi flyttade i vintras.
Och fungerar nog än förstås.

S Sara Andersson skrev:
Det låter ju bra!
+1 på Mitsubishi
Bra kvalitet som håller länge. Har en själv sedan flera år och är mycket nöjd. Låg elförbrukning i förhållande till värmeutveckling.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.