Hej,

Ett av sommarens projekt blir att lägga ut krypgrundsisolering. Tyvärr finns det pölar av vatten på flera ställen och plasten som ligger idag har sett bättre dagar. Huset står på berg så hållbarast möjliga material är jag ute efter.

Hittade följande variant till ett bra pris, men vet inte om det är något att ha? Märkligt att en av bilderna som illustrerar produkten visar ett helt annat användningsområde.
https://soliduct.se/krypgrundsisole...ibm04r6kV37n2zeHCHc2xVB0ar-UC9GRoCLr0QAvD_BwE

Tacksam för synpunkter!

Jag rullade ut markduk och sedan byggplast. Använde sedan betongtäckmatta som isolering ovanpå.
Markduk och byggplast utrullade på betonggolv med isolering ovanpå i ett källarutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Isolerad grund med markduk, byggplast och betongtäckmatta under golvet i ett byggprojekt.
Skapa konto

• Gilla
Marcus_Carlsson och 2 till
  • Laddar…
Eklanda6 Eklanda6 skrev:
Jag rullade ut markduk och sedan byggplast. Använde sedan betongtäckmatta som isolering ovanpå.
[bild] [bild]
Snyggt du fick till det! Funderar dock om det inte skulle vara bättre för mig med en allt-i-ett-lösning, dvs bara en rulle

Hur svårt uppskattar du att jobbet är, klarar man det om man är medelhändig, men med begränsad
erfarenhet av byggprojekt?

Jag skulle säga att det inte är något komplicerat för en normalhändig person. Är mest att arbetsställningarna är lite tråkiga.
Men annars är det inga problem, bara att skära till de olika materialen och tejpa skarvarna.
I mitt fall var den mest arbetskrävande delen att städa ur grunden och jämna till underlaget.
Virke och byggmaterial framför hus med skottkärra, plastpåsar och rör på gräsmatta.
Skapa konto
Ojämnt underlag och installationer under en husgrund med synliga betongpelare och isoleringsmaterial.
Skapa konto
Nyinstallerad ångspärr i krypgrund med skurna och tejpade skarvar samt rulle med material.
Skapa konto

Eklanda6 Eklanda6 skrev:
Jag skulle säga att det inte är något komplicerat för en normalhändig person. Är mest att arbetsställningarna är lite tråkiga.
Men annars är det inga problem, bara att skära till de olika materialen och tejpa skarvarna.
I mitt fall var den mest arbetskrävande delen att städa ur grunden och jämna till underlaget.
[bild] [bild] [bild]
Hej!
Supersnyggt och intressant!
Vilka produkter köpte du in?
När blev du färdig?
Hur har det gått sedan det blev färdigt? Ex. temp i grund/golv, fuktighet etc.
/d

dreamie007 deamie007 skrev:
Hej!
Supersnyggt och intressant!
Vilka produkter köpte du in?
När blev du färdig?
Hur har det gått sedan det blev färdigt? Ex. temp i grund/golv, fuktighet etc.
/d
Jag köpte geotextil och betongtäckmatta på Ahlsell. Byggplasten är inköpt på bygghandeln.
Blev färdig i slutet av förra vintern.
Upplever hittills att temperaturen har varit stabilare samt att luftfuktigheten håller går ner snabbt efter perioder med fuktigt utomhusklimat.

• Gilla
dreamie007
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.