19 559 läst ·
35 svar
20k läst
35 svar
Vilken knivslip, Tormek T4 ligger i varukorgen.. men..
Hej.T Trafikverket1 skrev:Gick slipkurs med tormek och man kunde då köpa en T8 och jiggpaket till rabatterat pris. Tror jag gav strax under 6000 för maskin, vändplatta och hus- och hempaketet. Tror jag fick med något extra också men kommer inte ihåg på rak arm. Men sen kostade ju kursen en tusenlapp också, men kan ju vara värt att kolla om det finns någon kurs nära dig.
Även om det var något år sedan men, var hittade du sådan kurs?
För er som har Tormek , ifall ni missat, kolla in KS-123 , verktyg för att ställa in rätt slip vinkel , oslagbar hjälp👍👍
Blev en MB-102 också så man kan bryna med samma vinkel via KS-123.
Blir grymt resultat, i bland bryner man på läderskivan, ibland japansk vattensten.
Blev en MB-102 också så man kan bryna med samma vinkel via KS-123.
Blir grymt resultat, i bland bryner man på läderskivan, ibland japansk vattensten.
Kolla YT klippet så förstår du, vill du ha 25 graders eggvinkel så ställer du in 12,5 grader i KS 123. Kastade direkt den ursprungliga vinkelmätaren efter jag hade köpt KS-123.K Kane skrev:
Vill du sen bryna i samma vinkel med MB-102 är det bara att anpassa med redan inställd KS-123. Samma gäller om du vill "bryna" med japansk vattensten.
De som är van och har arbetat länge med original vinkel mätaren kanske inte gör så mycket bättre jobb med KS-123.
För mig var det dock som natt och dag👍
Klicka här för att svara