Håller på att isolera några vattenrör som går i taket i källaren, blir lätt kondens på dem så det droppar från dem.
Köpt Biltemas isoleringsrör men tejpen där i från är inget vidare, släpper direkt. Ska man köpa armaflex isoleringstejp till isoleringsrören?
Bästa hade självklart vart att köra isoleringsrör från armaflex men vill hålla ner kostnaden lite.
Eller vad ska man köra i skarvarna?

• Grå rörisolering från Biltema, 12 mm i diameter, 2 m långa, visas med pris och artikelinformation på webbsidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Rickard.
Armaflextejpen är riktigt bra men kostar därefter, jag har inte provat tubolits men jag antar att den funkar.
Du kan annars tejpa med den biltematejp du redan köpt men tejpa fast den med grön byggtejp/tätningstejp.

Rickard. Rickard. skrev:
Armaflextejpen är riktigt bra men kostar därefter, jag har inte provat tubolits men jag antar att den funkar.
Du kan annars tejpa med den biltematejp du redan köpt men tejpa fast den med grön byggtejp/tätningstejp.
Ja kanske får bli sån tejp över dock kommer det inte se så fint ut.
Kanske skulle beställa hem den här som jag bifogade i bilden, antar att den fäster betydligt bättre än Biltemas men som sagt kostar den ju där efter.

• Bild av Armacell Tubolit 50x3 MM isoleringstejp på produktens websida med priset 554 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag gissar att funktion är det viktigaste, då tubolit eller dess motsvarighet sällan blir vackert. Det var länge sen jag använde tejpen för tubolit, men har för mig att den inte är något vidare. Kanske fungerar om man limmar ändan på tejpremsan likt på det sättet man måste göra med Armaflex-tejpen.

Men du kan inte köra silvertejp? Skär isoleringen så tajt som möjligt med minsta möjliga glipor och tejpa ihop med silvertejp. Det är ändå bara kallvatten det handlar om.

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
J
Numera finns det svart silvertejp så blir det lite snyggare..

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.