L LoTiX skrev:
Eller så har praktikanten på återförsäljaren K-Rauta monterat lite tokigt? :)
Nej. Den är färdigmonterad med fördelare och allt och det enda man skall göra är att fästa fördelaren på sidan i grillen.

K Kane skrev:
Nej. Den är färdigmonterad med fördelare och allt och det enda man skall göra är att fästa fördelaren på sidan i grillen.
Aha, mer premium än de billigare grillar jag minsann fick montera när jag praoade en gång i tiden :)

• Gilla
Kane
  • Laddar…
Som många andra är jag en aning vilse i grill djungeln.
Vi ska byta ut vår elgrill en Weber q2400 som tjänat oss väl, men när vi nu bor i hus vill vi ta steget över till gasol.

Har kikat runt och ju mer jag kollar desto mer osäker blir jag... Har en budget på 8500 kr.

Har kikat på Broil King crown 410, med fyra brännare.
Efter att ha läst en hel del blandat om kvaliten på Broil King blir jag en aning avskräckt. Plus att skåpet är helt öppet på baksidan men ej öppningsbart framifrån.

Har även kikat en del på Napoleon Rouge 425 dock med tre brännare men samma storlek på grillytan. Generellt sett verkar Napoleon få goda omdömen kring kvaliten. Dock finns inte den grillen i någon lokal butik, så det går inte att klämma och känna utan skulle bli ett köp i blindo.

Uppskattar input på hur jag bör resonera? Fyra kontra tre brännare, kvalite på de olika märkena osv.

Någon här kanske rentav äger någon av modellerna?

• Gilla
Richard_F
  • Laddar…
Rösle har iaf för några år sen fått bra kritik

nino nino skrev:
Rösle har iaf för några år sen fått bra kritik
Tack för tipset det ska undersökas närmare, är inte ett märke jag är bekant med sen tidigare

K Kalleskaviar861 skrev:
Vi ska byta ut vår elgrill en Weber q2400 som tjänat oss väl, men när vi nu bor i hus vill vi ta steget över till gasol.
Varför inte en q2200? Passar med bord/etc ni redan har till q2400 om tillbehör fortfarande är i gott skick

Edit: jag är nöjd med med min q1200. Lite mindre, men kan ta engångs gasol på bilresa.

R
K Kalleskaviar861 skrev:

Har kikat runt och ju mer jag kollar desto mer osäker blir jag... Har en budget på 8500 kr.

Efter att ha läst en hel del blandat om kvaliten på Broil King blir jag en aning avskräckt. Plus att skåpet är helt öppet på baksidan men ej öppningsbart framifrån.

Har även kikat en del på Napoleon Rouge 425 dock med tre brännare men samma storlek på grillytan. Generellt sett verkar Napoleon få goda omdömen kring kvaliten. Dock finns inte den grillen i någon lokal butik, så det går inte att klämma och känna utan skulle bli ett köp i blindo.

Uppskattar input på hur jag bör resonera? Fyra kontra tre brännare, kvalite på de olika märkena osv.

Napoleon har mycket bra kvalitet på sina grillar, vilket är tur för supporten lämnar en del att önska.

K Kalleskaviar861 skrev:

Har en broil kring crown 360, haft den i 6 år som ny, mycket nöjd. Men vet att de har lite olika kvalitet på deras serier. Men jag är supernöjd

S sjoelund skrev:
Varför inte en q2200? Passar med bord/etc ni redan har till q2400 om tillbehör fortfarande är i gott skick

Edit: jag är nöjd med med min q1200. Lite mindre, men kan ta engångs gasol på bilresa.
Dels har grillen levt ett hårt liv de sju år vi haft den, sen vill jag ha ett underskåp och även värmehylla. Därav att jag söker mig vidare

D Dano65 skrev:
Har en broil kring crown 360, haft den i 6 år som ny, mycket nöjd. Men vet att de har lite olika kvalitet på deras serier. Men jag är supernöjd
Tack för input, precis som du skriver så verkar kvaliten skilja mellan högt och lågt.

R RoAd skrev:
Napoleon har mycket bra kvalitet på sina grillar, vilket är tur för supporten lämnar en del att önska.
Bra med hög kvalitet med trist med dålig support, men verkar som sagt vara rejäla grillar av det lilla jag klämt och känt

Weber Genesis är oslagbar.

Det kan gå att hitta en Genesis E-310 av förra generationen på kampanj inom din budget.

Om 3 år har du glömt vad du betalade men njuter fortfarande av perfekt grillad mat.

Jag har 2 Genesis och en Spirit men eftersom livet är kort får Spiriten stå i förrådet året om

• Älska
  • Gilla
Carl Johansson och 1 till
  • Laddar…
B Boende45 skrev:
Weber Genesis är oslagbar.

Det kan gå att hitta en Genesis E-310 av förra generationen på kampanj inom din budget.

Om 3 år har du glömt vad du betalade men njuter fortfarande av perfekt grillad mat.

Jag har 2 Genesis och en Spirit men eftersom livet är kort får Spiriten stå i förrådet året om
Vår Genesis har nyss fyllt 13 år, används flitigt året runt. 👌

• Gilla
ClasseClas och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Vår Genesis har nyss fyllt 13 år, används flitigt året runt. 👌
Det handlar inte enbart om resultatet från grillningen även om det naturligtvis är viktigt.

Att ställa ner ölen eller vinglaset på sidobordet på en Genesis är närmast en religiös upplevelse och varje man är värd denna känsla.

Vad jag vill ha sagt är att Napoleon och Broil King också är bra grillar men varför nöja sig med second best.

Har man lagt dom pengarna på fel grill har man också minskat sin livskvalitet under kanske 10 år framåt.

• Älska
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
O
bara massa gasolgrillar som nämns vilket inte kan klassas som riktigt grillar.
köp en kamado, kommer utklassa vilken gasolgrill som helst

• Gilla
Björn—72
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.