U
R Robert-san01 skrev:
Ok!

Då blev det än mer intressant vad slutpriset på Napoleonen blev.
14391 borde det bli. Jag hade valt den om jag hade haft altanen färdig. Och pengar...
 
Hmm
Jag har varit inne på wn Weber genesis ii 310 gbs. Hur står sig den mot en Napoleon 525?

Eller är det värt att gå upp på en Weber 410?
 
Fairlane
U under_construction skrev:
14391 borde det bli. Jag hade valt den om jag hade haft altanen färdig. Och pengar...
Stämmer på kronan. Jag har inte ångrat mig än iallafall, även om det blev en grill dubbelt så dyrt som planerat...:cool:
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Då var en LEX 605 beställd. :)

Lite udda att den går inte att beställa i butik, enbart på WEB.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
R Robert-san01 skrev:
Då var en LEX 605 beställd. :)

Lite udda att den går inte att beställa i butik, enbart på WEB.
Då får vi hoppas vi blir nöjda.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Då får vi hoppas vi blir nöjda.
Det tror jag vi kommer att bli. Funktioner och storlek verkade klart vettiga.

Hos oss skall den ersätta en Weber Spirit 210 som är typ 12år gammal så den blir säkert ett lyft.

Verkar lite lurigt med modellerna. LEX verkar inte säljas i Nordamerika och 605 ser ut att vara en utgående modell.

Kollade en montering på Youtube och det ser ut att ta 1,5-3h att bygga ihop den!!
 
Själva grillen är klar. Man får skruva ihop skåpet under och hänga dit sidoborden samt gifta ihop grillen med underredet. Tog 1-1,5h när jag gjorde det.
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
E exxy19 skrev:
Själva grillen är klar. Man får skruva ihop skåpet under och hänga dit sidoborden samt gifta ihop grillen med underredet. Tog 1-1,5h när jag gjorde det.
Nöjd med den?
 
Skulle man kunna säga.....
Hade en sjukt bra Landmann innan, nån specialmodell helt i rostfritt med en helt överöägsen kvalitetsnivå mot deras vanliga grillar. Fick den i inflyttningspresent av mina föräldrar när vi köpte hus. Den höll 9 år men sen var jag tvungen att köpa nya flametamers. De nya höll en säsong och jag bestämde mig för att köpa ett annat märke av grill när jag bytte
Lex 605an som jag har nu är avsevärt bättre än min gamla trots att den förmodligen var det bästa Landmann producerat. Sissle zone är helt fantastiskt för övrigt.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
E exxy19 skrev:
Skulle man kunna säga.....
Hade en sjukt bra Landmann innan, nån specialmodell helt i rostfritt med en helt överöägsen kvalitetsnivå mot deras vanliga grillar. Fick den i inflyttningspresent av mina föräldrar när vi köpte hus. Den höll 9 år men sen var jag tvungen att köpa nya flametamers. De nya höll en säsong och jag bestämde mig för att köpa ett annat märke av grill när jag bytte
Lex 605an som jag har nu är avsevärt bättre än min gamla trots att den förmodligen var det bästa Landmann producerat. Sissle zone är helt fantastiskt för övrigt.
Låter bra!
 
R RoAd skrev:
Vad menar du? BBQ är ju en förkortning på barbeque som är det engelska namnet på grilla. Menar du att gasolgrillar inte används till att grilla? Jag har i.a.f. sett att det grillas på gasolgrillar ;)
Skippa gasolgrillen !!!
Hur kul ör det trycka på en knapp likt micro!!
Lär dig behärska en grill !
Vem som helst kan trycka på en knapp
Men få kan behärska rn riktig grill
O jag har bråttom typ !!! Hat du skostenständare så är det max en kvart
Återigen, tester visar att det inte går att känna skillnad på gas eller kolgrillat vilket känns logiskt för mig. Briketterna avger ingen rök och luktar inget (eller i.a.f. försumbart) vilket borde betyda att de inte heller ger någon smak.
 
R
Lyckad citering ;)

Jag har haft kolgrill i ett decennium och grillar året runt så jag vet inte om jag behöver lära mig mer om dem. Fortsätt du att bevisa din manlighet bäst du vill, jag ska i.a.f. prova gasolgrill och dess möjligheter nu.

Slog till på en Napoleon p500 och premiärgrillade en rotisserie-kyckling ikväll. Vet inte om jag hade velat göra det på min gamla kolgrill. För att förtydliga. Matlagning för mig handlar om resultat. Om jag kan nå samma resultat med mindre jobb så väljer jag det alla dagar i veckan. Allt annat känns för mig korkat.
 
  • Gilla
Fredrik- och 3 till
  • Laddar…
Bra pris på Lex 605. Är det 230V stickpropp som krävs för belysta knappar eller?
 
Fairlane
Nej, batteri.

Den modellen är utgående så man får slå till nu eller se om det kommer en ersättare. Det borde komma en grill som är större än 485 tycker jag, men när och till vilket pris vet man ju inte.
 
Nu börjar jag bli sugen på att byta ut min 10 år gamla Weber Spirit 300, den fungerar bra och är i mycket bra skick men grillytan är för liten ibland.
Finns det nån anledning att inte köpa en Weber Genesis II E-415?

Svart Weber Genesis II E-415 gasolgrill med fyra brännare och stängt förvaringsskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.