177 976 läst ·
576 svar
178k läst
576 svar
Vilken grill har ni?
U
under_construction
Medlem
· Västra Götaland
· 264 inlägg
under_construction
Medlem
- Västra Götaland
- 264 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Hmm
Jag har varit inne på wn Weber genesis ii 310 gbs. Hur står sig den mot en Napoleon 525?
Eller är det värt att gå upp på en Weber 410?
Jag har varit inne på wn Weber genesis ii 310 gbs. Hur står sig den mot en Napoleon 525?
Eller är det värt att gå upp på en Weber 410?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 875 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 875 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 10 263 inlägg
Då var en LEX 605 beställd. 
Lite udda att den går inte att beställa i butik, enbart på WEB.
Lite udda att den går inte att beställa i butik, enbart på WEB.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 263 inlägg
Det tror jag vi kommer att bli. Funktioner och storlek verkade klart vettiga.Fairlane skrev:
Hos oss skall den ersätta en Weber Spirit 210 som är typ 12år gammal så den blir säkert ett lyft.
Verkar lite lurigt med modellerna. LEX verkar inte säljas i Nordamerika och 605 ser ut att vara en utgående modell.
Kollade en montering på Youtube och det ser ut att ta 1,5-3h att bygga ihop den!!
Självbyggare
· Stockholm
· 10 263 inlägg
Skulle man kunna säga.....
Hade en sjukt bra Landmann innan, nån specialmodell helt i rostfritt med en helt överöägsen kvalitetsnivå mot deras vanliga grillar. Fick den i inflyttningspresent av mina föräldrar när vi köpte hus. Den höll 9 år men sen var jag tvungen att köpa nya flametamers. De nya höll en säsong och jag bestämde mig för att köpa ett annat märke av grill när jag bytte
Lex 605an som jag har nu är avsevärt bättre än min gamla trots att den förmodligen var det bästa Landmann producerat. Sissle zone är helt fantastiskt för övrigt.
Hade en sjukt bra Landmann innan, nån specialmodell helt i rostfritt med en helt överöägsen kvalitetsnivå mot deras vanliga grillar. Fick den i inflyttningspresent av mina föräldrar när vi köpte hus. Den höll 9 år men sen var jag tvungen att köpa nya flametamers. De nya höll en säsong och jag bestämde mig för att köpa ett annat märke av grill när jag bytte
Lex 605an som jag har nu är avsevärt bättre än min gamla trots att den förmodligen var det bästa Landmann producerat. Sissle zone är helt fantastiskt för övrigt.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 263 inlägg
Låter bra!E exxy19 skrev:Skulle man kunna säga.....
Hade en sjukt bra Landmann innan, nån specialmodell helt i rostfritt med en helt överöägsen kvalitetsnivå mot deras vanliga grillar. Fick den i inflyttningspresent av mina föräldrar när vi köpte hus. Den höll 9 år men sen var jag tvungen att köpa nya flametamers. De nya höll en säsong och jag bestämde mig för att köpa ett annat märke av grill när jag bytte
Lex 605an som jag har nu är avsevärt bättre än min gamla trots att den förmodligen var det bästa Landmann producerat. Sissle zone är helt fantastiskt för övrigt.
R RoAd skrev:Vad menar du? BBQ är ju en förkortning på barbeque som är det engelska namnet på grilla. Menar du att gasolgrillar inte används till att grilla? Jag har i.a.f. sett att det grillas på gasolgrillar
Skippa gasolgrillen !!!
Hur kul ör det trycka på en knapp likt micro!!
Lär dig behärska en grill !
Vem som helst kan trycka på en knapp
Men få kan behärska rn riktig grill
O jag har bråttom typ !!! Hat du skostenständare så är det max en kvart
Återigen, tester visar att det inte går att känna skillnad på gas eller kolgrillat vilket känns logiskt för mig. Briketterna avger ingen rök och luktar inget (eller i.a.f. försumbart) vilket borde betyda att de inte heller ger någon smak.
Lyckad citering 
Jag har haft kolgrill i ett decennium och grillar året runt så jag vet inte om jag behöver lära mig mer om dem. Fortsätt du att bevisa din manlighet bäst du vill, jag ska i.a.f. prova gasolgrill och dess möjligheter nu.
Slog till på en Napoleon p500 och premiärgrillade en rotisserie-kyckling ikväll. Vet inte om jag hade velat göra det på min gamla kolgrill. För att förtydliga. Matlagning för mig handlar om resultat. Om jag kan nå samma resultat med mindre jobb så väljer jag det alla dagar i veckan. Allt annat känns för mig korkat.
Jag har haft kolgrill i ett decennium och grillar året runt så jag vet inte om jag behöver lära mig mer om dem. Fortsätt du att bevisa din manlighet bäst du vill, jag ska i.a.f. prova gasolgrill och dess möjligheter nu.
Slog till på en Napoleon p500 och premiärgrillade en rotisserie-kyckling ikväll. Vet inte om jag hade velat göra det på min gamla kolgrill. För att förtydliga. Matlagning för mig handlar om resultat. Om jag kan nå samma resultat med mindre jobb så väljer jag det alla dagar i veckan. Allt annat känns för mig korkat.
Medlem
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Bra pris på Lex 605. Är det 230V stickpropp som krävs för belysta knappar eller?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 875 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 875 inlägg
Nej, batteri.
Den modellen är utgående så man får slå till nu eller se om det kommer en ersättare. Det borde komma en grill som är större än 485 tycker jag, men när och till vilket pris vet man ju inte.
Den modellen är utgående så man får slå till nu eller se om det kommer en ersättare. Det borde komma en grill som är större än 485 tycker jag, men när och till vilket pris vet man ju inte.
Nu börjar jag bli sugen på att byta ut min 10 år gamla Weber Spirit 300, den fungerar bra och är i mycket bra skick men grillytan är för liten ibland.
Finns det nån anledning att inte köpa en Weber Genesis II E-415?
Finns det nån anledning att inte köpa en Weber Genesis II E-415?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder