Jag tycker inte att det finns så många snygga socklar att välja på. Jag ska sätta nya vita i hela övervåningen. Vilken sockellist har ni i eran hem?

Karrock
Inte allmoge i alla fall. Den är så tjock att den är svår att passa in mot dörrfoder ;)

Rak, slät 12x56.

Det beror ju på vilken stil man vill ha.

12 56

Vad är det för typ av hus? Byggår?

Vi har specialhyvlat lister och foder, men jag hade aldrig satt in motsvarande i ett hus byggt efter säg 1915.

På nedervåningen har jag dessa allmogesocklarna. Är det konstigt om man har olika socklar på olika plan?

• Väggmöte med golv och list, skadad fogning, trägolv, grov vitmålad textur, hörndetalj av ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mer konstigt att den är förkroppad när den inte behöver det mot den raka kanten.

• Gilla
tensiden och 1 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Mer konstigt att den är förkroppad när den inte behöver det mot den raka kanten.
Nja man har ju ett för tunnt foder så det hade blivit knas även utan. Sorry för ot

M Förstagångsköparen skrev:
På nedervåningen har jag dessa allmogesocklarna. Är det konstigt om man har olika socklar på olika plan?
Troligen ingen mer än du som tänker på det.

Vi har bytt ut socklarna mot planhyvlat 32x15.
Socklarna är behandlade med herdins vita lasyr.
Blev enkelt och passar vårt golv

Haha, denna tråd fick mig faktiskt att gå igenom huset och inse att vi har hela 10st olika socklar…valt beroende på estetik eller funktionalitet(y):D

I vårat vardagsrum har vi tex 3st olika varianter:surprised: (vit kabelkanal under TV, hög allmoge mot valvväggen till matrummet samt en teaklist orginal vid murade spisen)
Grå pelare mot texturerad vägg, parkettgolv, vit list. Enkel, minimalistisk design.
Skapa konto
Vithårig vägg, detaljer av dörrfoder och golvlist, golv av trä, minimalistisk interiör, hörndetalj.
Skapa konto
Högtalare vid en tegelstenskamin, trägolv, vägg, vita ljus ovanpå kamin.
Skapa konto

Sedan hög vit allmoge i matrummet, låg vit i hallen, natur allmoge i vårat sovrum samt slät vit i köket (likadan i grabbens rum).
En vägg möter ett trägolv med vita lister i ett tomt rum.
Skapa konto
Vit tapetserad vägg med mönster, golvlist och trägolv i ett hörn av ett rum.
Skapa konto
Vit radiator, trägolv, fotlist och grön vägg. Inomhus, enkla detaljer, bostadsmiljö.
Skapa konto
Vägg med tapet, skuggmönster, vit list, golv i laminat eller trä. Inomhus, enkel, minimalistisk.
Skapa konto

Till sist ventilerade träsocklar i källarhallen, kabelkanaler i biorummet(borrade för både ventilation, enkel kabeldragning & mysbelysning med Ledlist) samt klinkersocklar i tvättstugan och Bastun/Relaxarummet:cool:
Riddarstaty i full rustning står i ett hörn med sköld och svärd.
Skapa konto
Hörn av ett rum med tegelväggstapet, röd matta, gardiner och termostat.
Skapa konto
Del av högtalare, röd matta, mörk texturerad vägg med stenmönster. Inomhus, hörn med lister.
Skapa konto

• Gilla
BengtH
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Den är gerad 90 grader mot en liten bit som också är gerad. Konstigt ser det ut iaf. En skurkloss hade gjort susen där.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.