Fairlane Fairlane skrev:
Varenda gasolgrill har väl flera brännare?
Nej, det har de inte. Jag har iofs ingen vetenskaplig forskning bakom mig, men jag påstår att de flesta gasolgrillar går inte att styra temp mellan sidorna.

• Wow
Roga1337 och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Robert63 Robert63 skrev:
Nej, det har de inte. Jag har iofs ingen vetenskaplig forskning bakom mig, men jag påstår att de flesta gasolgrillar går inte att styra temp mellan sidorna.
Har inte alla grillar flera brännare?
Jag tror du har någon helt annan definition av indirekt grillning.

• Gilla
Tomtom79 och 2 till
  • Laddar…
Robert63 Robert63 skrev:
Våra små campinggrillar har oftast haft bara en brännare, de större har väl alltid flera brännare så man kan köra en eller två eller tre eller hur många man nu har.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Weber gör en facelift på både Spirit och Genesis-serien för 2025 modellerna.

Uppgraderingen är minimal och den stora ”luringen” är att den inbyggda analoga termometern försvinner på samtliga Genesismodeller utom instegsvarianterna E-315 och E-415. De övriga modellerna får en sidoplacerad digital termometer i sidobordet.

För oss traditionalister är detta inte mindre än ett övergrepp.

Förstör utseendet, funktionen och inte minst grillkänslan.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Gällande flera brännare osv så skiljer det ju lite vad man menar med gasolgrill. De flesta som har en gasolgrill i sitt hus har nog en av sån här stil. https://media.enad.io/20dccf88-6cf1...kORrj-napoleon-13594na-43296-1.jpg?width=1200

Campinggrillar osv benämns i första hand som en campinggrill, i andra hand om det är kol eller gasol. Även campinggrillar med kol har ju utmaningar med indirekt grillning pga att de är små. https://media.enad.io/20dccf88-6cf1...erbar-kolgrill-1121004-36024-1.jpg?width=1200

B Boende45 skrev:
Weber gör en facelift på både Spirit och Genesis-serien för 2025 modellerna.

Uppgraderingen är minimal och den stora ”luringen” är att den inbyggda analoga termometern försvinner på samtliga Genesismodeller utom instegsvarianterna E-315 och E-415. De övriga modellerna får en sidoplacerad digital termometer i sidobordet.

För oss traditionalister är detta inte mindre än ett övergrepp.

Förstör utseendet, funktionen och inte minst grillkänslan.
Det är ju mindre bra, den kommer inte hålla tillnärmelsevis lika länge som grillen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.