Hej,
Skulle behöva hjälp att hitta rätt koppling till det här elementet. Mässingsdelen jag använder i bilderna är R20 (3/4) men det är fel stegning på gängorna och delen passar inte över röret.
 
  • Mässingskoppling på ett element där gängorna inte passar rätt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mässingsrörkoppling på element med felaktig gängstorlek, R20 (3/4), passar inte korrekt på röret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mässingskoppling i handen mot en vitmålad yta bredvid ett rör, där R20 (3/4) inte passar på grund av fel gängning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mässingskoppling monterad på ett rör bredvid ett element. Kopplingen är av typen R20 (3/4) men passar inte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mässingskoppling ansluten till ett elementrör, med felaktigt gängmönster på R20 (3/4) kopplingen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Böjd kopparrörsanslutning med mässingsgängor vid ett element, mot strukturerad vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett elementrör med en mässingsdel och ett digitalt skjutmått som visar 23,41 mm, för att hitta rätt koppling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Digital skjutmått som mäter en mässingskoppling på ett element, visar 24,19 mm. Mässingsdelen är felstegrad och passar inte röret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M26 är mitt bud, men är osäker.
 
tommib
M22 är en vanlig dimension för radiatorkopplingar. Frågan är om du inte kan gänga loss de där delarna också från själva radiatorn och komma åt en R15-gänga i själva radiatorn.
 
Om man tittar på nya böjar så hör M 26 ihop med G15.
 
Tror ni på övergången?
 
Under förutsättning att den tätar mot konan på delarna på elementet men det är inte säkert.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.