Gipsputs/verkar ju vara grejen när jag kollar runt. Den kan man alltså ha där putsen saknas i väggen eller taket, eller för att fylla i hål? Om jag fattar rätt.

Så länge det inte är en källare med fuktvandring ska det nog fungera

• Gilla
marp68
  • Laddar…
D Don_Simon skrev:
Så länge det inte är en källare med fuktvandring ska det nog fungera
Nä, lägenhet

Då kan blanda mindre mängd än hela säcken, bara proportionerna blir rätt. Nej det finns inte färdigblamdat

C cpalm skrev:
Du skrev att du hade Hornbach i närheten. Här har du 25 kg för 189 kr:
[länk]
Toppen. Ska handla massa annat där, så den blir det nog.

Startade en annan tråd om att få upp höjden på änden av en betongplatta som var under garderoben jag tog ner. Det är ca 100×30×1 cm. Skulle man kunna använda gipsputs till att höja nivån? Det ska läggas mjukt utjämnings material och laminatgolv på hela golvet. Sedan ska det stå en kyl där i hörnet.

Förresten, slipas gipsputs sedan som efter spackling? Läser lite på nätet och blir osäker. Verkar vara jobbigare att slipa när det väl har stelnat och att man måste få det jämnt och bra från början.

Davidbagare
M marp68 skrev:
Förresten, slipas gipsputs sedan som efter spackling? Läser lite på nätet och blir osäker. Verkar vara jobbigare att slipa när det väl har stelnat och att man måste få det jämnt och bra från början.
Ja, betydligt mer svårslipad än spackel, så se till att det blir så jämt du kan när du lägger på. Stelnar också väldigt snsbbt. Sjunker inte in något efter tork som spackel gör.
Mvh

• Gilla
Mazdarune
  • Laddar…
S

Här ser du principen med gipsbruk.

• Gilla
marp68
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.