Jag tänkte plugga ett element i samband med ombyggnad och trodde att ett R15 lock skulle passa (https://www.gelia.se/10_gel/gelia-vvs-1/ror-rordel-och-ventil/metallrordelar/3006105042/). Men det verkar diffa på en mm eller så.
Någon som har förslag på vad det skulle kunna vara istället?
Någon som har förslag på vad det skulle kunna vara istället?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du behöver en radiatorpropp. Gängan är mm-gänga!
Mät diametern på röret under termostaten.
Ca 17mm = 10
Ca 21mm = 15
http://www.rinkabyror.se/artikel/propp-med-mutter-for-10r/
Mät diametern på röret under termostaten.
Ca 17mm = 10
Ca 21mm = 15
http://www.rinkabyror.se/artikel/propp-med-mutter-for-10r/
M22 lock ska det nog vara, det är mest förekommande vid elementkopplingar. M26 finns ju också, men den är störra än vad det det ser ut som på bilden.
https://www.ahlsell.se/10/varme--sanitet/varme/radiatorer-och-konvektorer/kompaktradiatorer/kompaktradiatorer-med-integrerat-koppel-thermopanel/6606535/
http://www.rinkabyror.se/artikel/tacklock-m22-x-1-5/
Täcklock M22
https://www.ahlsell.se/10/varme--sanitet/varme/radiatorer-och-konvektorer/kompaktradiatorer/kompaktradiatorer-med-integrerat-koppel-thermopanel/6606535/
http://www.rinkabyror.se/artikel/tacklock-m22-x-1-5/
Täcklock M22
Redigerat:
Klicka här för att svara