Jag behöver hjälp att hitta en vettig butik / showroom man kan åka till i Stockholm för att se laminatgolv av de större kvalitetsmärkerna. bauhaus, byggmax etc har endast några alternativ av typ pergo och Sen bara massor av skit laminat som kostar 99:-

Någon som har bra tips?

Och om någon har ett bra tips på väldigt ljusa enstavs ek laminat, dela gärna med er! :)

Linoleumkompaniet. Namnet till trots har de mest trägolv.

• Gilla
Skyldig och 1 till
  • Laddar…
M Mimmislk skrev:
Jag behöver hjälp att hitta en vettig butik / showroom man kan åka till i Stockholm för att se laminatgolv av de större kvalitetsmärkerna. bauhaus, byggmax etc har endast några alternativ av typ pergo och Sen bara massor av skit laminat som kostar 99:-

Någon som har bra tips?

Och om någon har ett bra tips på väldigt ljusa enstavs ek laminat, dela gärna med er! :)
Du skriver laminat, men det verkar som du menar lamellparkett?

C camitz skrev:
Linoleumkompaniet. Namnet till trots har de mest trägolv.
Perfekt ska kika där!

Du skrev 'enstavs ek'. Om du menar att det ska vara något som försöker efterlikna ek så är det laminatgolv (med ett foto av trä under översta plastlagret) du är ute efter. Om du vill ha riktig ek, men någon form av klickgolv, så är det lamellparkett (det är ett tunt lager av trä överst) du är ute efter. Eller så kan man välja ett massivt trägolv, men det gissar jag att du inte tänkt dig.

• Gilla
Mimmislk
  • Laddar…
Nej du har helt rätt de är ett laminatgolv som efterliknar en jag är ute efter. Har förstått att det ska vara mer reptåligt än de andra alternativen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.