73 419 läst ·
312 svar
73k läst
312 svar
Vilken är fas samt noll?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 120 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 120 inlägg
Nu är det som så, att en behörig elektriker kontrollerar sitt arbete.BirgitS skrev:
Och Du får ett kvitto på detta.
Jag har många kvitton, fast jag jobbat med elektronik i många år.
För mig är det en del av min försäkring
ifall nåt dumt händer.
TS visste ju inte ens hur fas resp nolla
skulle kopplas in.
Än värre... Är jorden korrekt inkopplad... Hpyhki .... i andra änden?
Det är väl inte avbrott mellan gulgrön och central?
Och var är matningen, dvs kablarna kopplade ifrån?
Ligger det mera anslutet på matningen.
Funkar jordfelsbrytaren?
- Det är bl a detta man pröjsar elektrikern för.
Men det är det många som skiter i.
Redigerat:
Områdesindelningen i badrum fungerar inte riktigt så. Område 2 är 120cm från duschhuvud där fast skiljevägg saknas. Finns fast skiljevägg, som i TS fall så är man utanför område 2 redan efter 60cm. Skälet till 60cm är att man ståendes i ett badkar eller i ett duschutrymme inte ska kunna nå t.ex. ett uttag. Frågan som däremot uppstår här är att tvättmaskinen placeras i område 2.BirgitS skrev:
Så föreningen har stått för bad rums renovering?J Johan456 skrev:Områdesindelningen i badrum fungerar inte riktigt så. Område 2 är 120cm från duschhuvud där fast skiljevägg saknas. Finns fast skiljevägg, som i TS fall så är man utanför område 2 redan efter 60cm. Skälet till 60cm är att man ståendes i ett badkar eller i ett duschutrymme inte ska kunna nå t.ex. ett uttag. Frågan som däremot uppstår här är att tvättmaskinen placeras i område 2.
Skulle tro det blir ditt ansvar att installera maskin fack mässigt.
Vatten. Ger över svämning. Till dina grannar.
Avlopp. Ger över svämning. Till dina grannar.
El. Dina jesters barn kommer döden dö.
Centrig. Dina grannar blir arga för oljudet.
Är du riktigt nykter?E El-Löken66 skrev:
Vad har avloppet med TS fråga att göra. Ofta förstår jag inte vad du vill framföra.
Minnie
Redigerat:
Det ser inte ut att vara en fast skiljevägg utan det ser ut att vara skjutdörrar.J Johan456 skrev:Områdesindelningen i badrum fungerar inte riktigt så. Område 2 är 120cm från duschhuvud där fast skiljevägg saknas. Finns fast skiljevägg, som i TS fall så är man utanför område 2 redan efter 60cm. Skälet till 60cm är att man ståendes i ett badkar eller i ett duschutrymme inte ska kunna nå t.ex. ett uttag. Frågan som däremot uppstår här är att tvättmaskinen placeras i område 2.
Ja, en montör/elektriker ska kontrollera sitt arbete, men det sker inte alltid.H Hybro skrev:
Vi har haft elektriker hemma som har valt totalt olämpligt material samt monterat materialet i ett badrum.
Tex en anslutningsdosa som är öppningsbar med bara tumme & pekfinger utan verktyg, även för ett barn, å detta ca 30 cm över golvet och ca 30 cm från badkaret.
Du har överlag rätt men,
Precis som med övriga yrkesgrupper.
Det finns de som är duktiga och alltid lämnar ett jobb som de kan vara stolta över.
Men det finns dock minst lika många som utför arbetet för att de får betalt och enbart lämnar efter sig något som är funktionellt, men inget mer än så.
Nja, det gäller enbart om man hittar rätt elektriker.Larsa skrev:
Precis som med övriga yrkesgrupper.
Det finns de som är duktiga och alltid lämnar ett jobb som de kan vara stolta över.
Men det finns dock minst lika många som utför arbetet för att de får betalt och enbart lämnar efter sig något som är funktionellt, men inget mer än så.
Jag förstår inte. Det är ofta du inte lyckas gör dig förstådd.E El-Löken66 skrev:
Har ingen som helst betydelse!U umit1990 skrev: