11 809 läst ·
39 svar
12k läst
39 svar
Vilken apparatserie ska man välja?
Sida 1 av 3
Hej på er!
Nu till våren dra vi igång ett nytt husbygge med allt vad det innebär. Många val skall göras och har nu kommit till elinstallationen och val av apparatserie.
Har lite olika önskemål utan inbördes ordning:
- så komplett som möjligt, vill verkligen ha allt i samma serie.
- hög kvalitet
- "prisvärd"
- omtyckt av elektriker, dvs något som en yrkesman gärna arbetar med
- moderna funktioner, inbyggd usb mm
Har jag missat något viktigt?
Mitt spontana val är Schneider Exxact serien men det kanske finns bättre?
Vad skulle ni rekommendera?
Nu till våren dra vi igång ett nytt husbygge med allt vad det innebär. Många val skall göras och har nu kommit till elinstallationen och val av apparatserie.
Har lite olika önskemål utan inbördes ordning:
- så komplett som möjligt, vill verkligen ha allt i samma serie.
- hög kvalitet
- "prisvärd"
- omtyckt av elektriker, dvs något som en yrkesman gärna arbetar med
- moderna funktioner, inbyggd usb mm
Har jag missat något viktigt?
Mitt spontana val är Schneider Exxact serien men det kanske finns bättre?
Vad skulle ni rekommendera?
Kan bara hålla med men det är ju väldigt smidigt att ha usb inbyggt på ett par väl valda ställen iaf.
Sen är ju ett husbygge ändå ett stort svart hål ekonomiskt tyvärr
så i den totala budgeten kommer det nog inte märkas så mycket. Men visst, prisvärdhets punkten uppfylls ju knappast.
Sen är ju ett husbygge ändå ett stort svart hål ekonomiskt tyvärr
Tillgång och efterfrågan. Fler människor är villiga att betala för den "lyxen". Själv sätter jag in ett billigare med USB.zarkov skrev:
Eller detta.
Smart Things sCh-12W-USB-C-1.0 s24c AC/DC Power Supply sCharge s24 c Suitable for Apple Device Type, iPad Pro https://www.amazon.de/dp/B07PTRCZZB/ref=cm_sw_r_awdo_navT_g_6P86WBV0A0Q1YW2AJY3M
Det verkar faktiskt som om Schneider har börjat komma in på banan. Fortfarande många gånger dyrare än vanligt uttag och laddare och med lägre effekt men snart är det nere på överkomliga nivåer. Hade de bara kommit med USB PD för samma pengar så...
WDE002195 och WDE002174 är nog det bästa de har, runt 700 kr från elbutik.se.
WDE002195 och WDE002174 är nog det bästa de har, runt 700 kr från elbutik.se.
Redigerat:
Ja, handlar man från Tyskland blir utbudet väldigt mycket större och priserna är riktigt bra. Det är inte heller något fel på kvaliteten på de grejerna som du nämner. Svårigheten är kanske att undvika billighetsprodukter när man inte är van vid de olika märkena.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Visst är det så, men Jung och Berker känns som högre kvalité än det vi vanligen ser i Sverige tycker jag.tommib skrev:
Nackdelen med dessa är väl att deras 2-brunns-uttag är rätt fula, i alla fall de från Jung, så vi har kört två stycken enkeluttag i dubbelram istället. '
Man får hålla sig till erkända märken, Berker och Hager är väl till och med inom samma koncern
Medlem
· Blekinge
· 12 232 inlägg
Jag gillar tyska Gira, speciellt deras dosradio som sitter i våra badrum. Gedigen kvalite och en hel del snygga ramar.

