Tommor skrev:
Du kommer ju behöva något att skarva dina befintliga rör med också. Du kan ju inte snurra på t-röret med de gamla rören där de är i dagsläget. Du måste ju kapa dem och sedan skarva med en unifix, eller en klämringskoppling..
om nu inte skarvmuffen närmast vinkeln är av vänstergänga i ena ändan förstås. Men det tror jag inte.
Jo tanken har funnits där så jag får testa först. Smidigast hade vart å kört en kapning å sedan ett T men detta kändes bättre men ska kolla efter en Unifix eller vad du sa. Länk?
Tack

krilleman_215 skrev:
Du vet väl att Q&E kräver ett speciellt uppkragningsverktyg?
Japp har ett jag kan låna

Hittade detta
Unifix får inte installeras i dolt montage eller gjutas in i betong.

Japp alla skarvar i dolda utrymmen håller på förbjudas. På värme får man fortfarande skarva dolt, men på vatten är det förbjudet. Och det är ditt enda alternativ om du inte vill dra om de gamla rören. Eller Gänga om röret och sätta en vänsterhöger muff..

• Gilla
wrang
  • Laddar…
Nej jag är öppen för alla förslag för att få till detta. Dold blir det oavsett hur man gör.

Hur tänkte du om man skulle dra om de gamla rören?

ahaa snille blixt :)
kom på att ifall jag plockar ner befintligt system efter att de kommit upp i golvet så kan jag ju kapa det å gänga nån annan stans eller svetsa ett muff på röret redan...

• Gilla
Tommor
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.