1 940 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Vilka PAX-fläktar ska jag välja
Medlem
· Västragötalanslän
· 342 inlägg
Har ett 1,5plans villa med självdrag och nya isolerglas på andra våning. Finns ett badrum per våning som jag vill ha Pax-fläktar i, men undrar vilka som passar bäst.
I det övre badrummet finns ingen dusch utan bara badkar som sällan används. Dock väldigt kallras genom takventilen.
Det nedre badrummet finns dusch och bra luftgenomströmning då det har två dörrar vilka inte har trösklar. Men luktar lite skumt ibland och man känner att en fläkt ändå behövs, men här är det aldrig något kalldrag.
Har kollat på Passad 30, 60 och multi, med och utan kallrasskydd. Men vilken tror ni passar bäst i respektive badrum.
I det övre badrummet finns ingen dusch utan bara badkar som sällan används. Dock väldigt kallras genom takventilen.
Det nedre badrummet finns dusch och bra luftgenomströmning då det har två dörrar vilka inte har trösklar. Men luktar lite skumt ibland och man känner att en fläkt ändå behövs, men här är det aldrig något kalldrag.
Har kollat på Passad 30, 60 och multi, med och utan kallrasskydd. Men vilken tror ni passar bäst i respektive badrum.
Jag skulle ha valt en 60 (kanske multi)
* Går alltid på lågvarv för kontinuerlig ventilation
* Fuktautomatik när man badar
* Högre hastighet som man själv aktiverar vid behov och som stänger av sig efter 15 minuter
* Inget kallrasskydd om det är frånluftskanaler som går upp på taket och så kör man ju alltid fläkten på lågvarv
* Går alltid på lågvarv för kontinuerlig ventilation
* Fuktautomatik när man badar
* Högre hastighet som man själv aktiverar vid behov och som stänger av sig efter 15 minuter
* Inget kallrasskydd om det är frånluftskanaler som går upp på taket och så kör man ju alltid fläkten på lågvarv
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Jag kör en Intellivent i min gästdel i garaget. Sitter i badrummet. Tycker den funkar fint. Drar typ ingen ström heller.
Ta en Fresh Intellivent istället.
Jag har en Pax Passad Multi och en Fresh Intellivent, och upplever att intellivent är en mycket bättre fläkt. Tystare, snyggare och dessutom den irriterade närvarosensorn som finns på Pax-fläkten. Den är riktigt irriterande - ska man bara in på muggen och tvätta händerna drar den igång.
Jag har en Pax Passad Multi och en Fresh Intellivent, och upplever att intellivent är en mycket bättre fläkt. Tystare, snyggare och dessutom den irriterade närvarosensorn som finns på Pax-fläkten. Den är riktigt irriterande - ska man bara in på muggen och tvätta händerna drar den igång.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden