47 572 läst ·
19 svar
48k läst
19 svar
Vilka "offertsidor" är bra?
Medlem
· Stockholms
· 1 555 inlägg
Jag testade två offertsidor när jag skulle göra om badrummet och fick bara skräp som svar.
Jag var noggrann och skrev ut all info som behövs men fick ingen offert alls utan bara automatiska svarsmail från företag som ville att jag skulle ringa dem. Vissa av företagen låg över en timmes bilväg bort så de skulle aldrig ta jobbet o andra uppfyllde inte de krav jag specificerat i min förfrågan. Lika seriöst som mail man får om örtpiller för större penis eller nigerianska prinsar i svårigheter alltså.
Att googla efter företag i närheten funkar bättre.
Jag var noggrann och skrev ut all info som behövs men fick ingen offert alls utan bara automatiska svarsmail från företag som ville att jag skulle ringa dem. Vissa av företagen låg över en timmes bilväg bort så de skulle aldrig ta jobbet o andra uppfyllde inte de krav jag specificerat i min förfrågan. Lika seriöst som mail man får om örtpiller för större penis eller nigerianska prinsar i svårigheter alltså.
Att googla efter företag i närheten funkar bättre.
Hej jag driver ett företag som är anslutet till en offertsida som heter "Offertbörsen" kan varmt rekommendera den till alla som söker byggfirma eller städfirma.
Med vänlig hälsning Daniel
Med vänlig hälsning Daniel
Har varit i samma situation som den ursprungliga trådstartaren var. Bygger om ett hus i en trakt där jag inte kände en kotte när jag började. Har testat en sån där offerttjänst med mycket nedslående (men väntat) resultat.
Nu har jag testat ett antal hantverkare i närheten, slutat anlita några och fortsattmed andra. Bästa råden får man såklart genom att fråga grannar och andra som man kan ha förtroende för. När man väl hittat en man litar på kan man ju fråga den om vilka kollegor som är bra.
I mitt fall handlar mycket av byggandet om byggnadsvård och då kunde jag få bra tips från byggnadsvårdsföreningen - som inte tjänar pengar på tipsandet utan är en ideell förening.
Nu har jag testat ett antal hantverkare i närheten, slutat anlita några och fortsattmed andra. Bästa råden får man såklart genom att fråga grannar och andra som man kan ha förtroende för. När man väl hittat en man litar på kan man ju fråga den om vilka kollegor som är bra.
I mitt fall handlar mycket av byggandet om byggnadsvård och då kunde jag få bra tips från byggnadsvårdsföreningen - som inte tjänar pengar på tipsandet utan är en ideell förening.
Produkter som diskuteras: "byggnadsvård"
Byggnadsvård för lägenheter
Renovera din lägenhet tidstypiskt
478 kr inkl moms
Läs mer
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Sedan en vecka tillbaka har vi en tjänst på sajten som heter Hitta hantverkare. Testa gärna den och berätta vad ni tycker. https://www.byggahus.se/hantverkare
Klicka här för att svara