Hej,

jag undrar lite om jag har tänkt rätt här.

Har idag en plafond i taket, vanlig glödlampa och styr den idag via en vanlig dimmer.
Ska dock dra ny EKLK (3G1,5) i hörnet mellan tak och vägg till andra sidan vardagsrummet, där jag ska montera upp en "matbordslampa".

Nu har jag även i dagsläget Nexa självlärande system som jag styr via min Harmony One och tänkte då passa på att integrera taklampan och "matbordslampan" i det systemet.

På matbordslampan står det följande:

IMAG0820.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tänker jag rätt om jag tar dessa varor ur nexa-sortimentet:

För att styra vanliga taklampan:
IMAG0815.jpg
Skapa konto

För att styra matbordslampan:
IMAG0818.jpg
Skapa konto

och sedan sätta en sådan här där dimmern sitter idag, för att kunna styra både taklampan och matbordslampan:
IMAG0817.jpg
Skapa konto

Helst skulle jag velat haft en "likadan" mottagare som till taklampan även till matbordslampan, men det verkar bara finnas två sådana typer: http://www.nexa.se/Mottagare-fast-installation-2.htm
och ingen av dem fungerar väl mot den matbordslampa jag har?

Tack på förhand!

Och nej, jag ska inte installera detta själv, utan tar hjälp av en behörig elektriker, men jag ville kolla att jag tänkt rätt först! :)

Tycker det ser rätt ut men Trafon är vad jag kan se inte dimbar och det kan skapa problem eftersom den trådlösa mottagaren har inbyggd dimmer.

Det kan fungera problemfritt så länge du bara trycker snabbt på strömbrytaren och inte håller inne knappen för armaturen med trafon.

De sa på Mio där min svärmor köpte lampan att den ska vara dimbar... återstår väl att se isåfall... :/

Som det verkar bör det inte vara några problem att få den dimbar också.

Det menas att med en dimmer på primärsidan(230V) kan den dimmras.

Återkom gärna hur det gick och hur det trådlösa fungerade.

Okej! Tack för svaren!
Återkommer! :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.