I intrestin skrev:
Är intresserad, hur fungerade den ?
Den har ju helt klart fångat en del mygg, och nu vet jag inte om det blivit mindre för att det varit soligt och torrt länge, eller om den gjort sitt jobb. Nu lovar de regn för ovanlighetens skull, så det ska bli intressant att se hur det blir efter det. Min fru kommenterade att man kunde vara ute igen och dottern sprang en nakenrunda efter en dusch igår afton utan att få ett enda stick. Om det är maskinen eller naturen vet jag inte, men en stor skillnad på en vecka. Långsiktiga planen är att placera den lite längre bort från uteplatsen där den står nu, så fort jag löst frågan om el och sådant. Jag har inte fått ett myggstick sedan igår och det är helt klart ett rekord i år. Tidigare kunde det lätt bli minst tiotals på ett par timmar i trädgården, eller mer om man inte hade heltäckande kläder förstås (körde allt inklusive mössa under kepsen, och det blir ju rätt varmt). Totalt outhärdligt med andra ord.

P
Finns det någon typ av skrämma som fungerar på bromsar,verkar vara extremt gott om dom i år:oops:
helt vilda....

K Kirre2 skrev:
[länk]
Vet inte hur pass effektiv den är, men har sett såna i en del hästhagar.
Hej!
Har hästar och haft bromsfällan upp i några år men tycker nog inte den är speciellt effektiv, har inte satt upp den i år. Byggde skydd åt hästarna istället.

K Kirre2 skrev:
[länk]
Vet inte hur pass effektiv den är, men har sett såna i en del hästhagar.

Jag kör mosquito magnet, andra säsongen, i år märker jag stor skillnad. Byn är ett erkänt mygghål, förra året startade jag den först typ den här tiden, då var det lite sent. I år startade jag den när jag såg första myggorna flyga runt. Har den placerad precis vid ett dike där vatten kan bli stående på sommaren och det brukar tokkrylla..

N Natten64 skrev:
Hej!
Har hästar och haft bromsfällan upp i några år men tycker nog inte den är speciellt effektiv, har inte satt upp den i år. Byggde skydd åt hästarna istället.
Håller med. Inte speciellt imponerad av bromsfällan. Sätter upp den så länge den är hel sen får det vara. Om man jämför med Mosquito magnet som fälla så får den en femma och bromsfällan en etta.

• Gilla
Natten64
  • Laddar…
I Intresserad01 skrev:
Håller med. Inte speciellt imponerad av bromsfällan. Sätter upp den så länge den är hel sen får det vara. Om man jämför med Mosquito magnet som fälla så får den en femma och bromsfällan en etta.
Vet ni nåt som är bättre mot broms ?

L
Såg att några tipsade om fläktar, killen i videon verkar samla MYCKET mygg med fläkt och nät och lite alkohol (fast till myggen).

Sen när man fångat riktigt många mygg kan man ju bjuda barnen på såna här myggburgare:

• Wow
  • Ledsen
kisumisu och 1 till
  • Laddar…
Den årliga myggdiskussionen är igång

Någon som har beställt ars mat 12 från utlandet?

Såg att det nämndes i tråden men fick ingen uppfattning om någon här tycker att de fungerar bra.

Kashew Kashew skrev:
Den årliga myggdiskussionen är igång

Någon som har beställt ars mat 12 från utlandet?

Såg att det nämndes i tråden men fick ingen uppfattning om någon här tycker att de fungerar bra.
Vi brukar köpa såna. Fungerar bra och är mycket billigare än de man köper i Sverige.

L Lärospånet skrev:
Såg att några tipsade om fläktar, killen i videon verkar samla MYCKET mygg med fläkt och nät och lite alkohol (fast till myggen).
[media]
Sen när man fångat riktigt många mygg kan man ju bjuda barnen på såna här myggburgare:
[media]
Vad är ; ars mat 12?

S spomopeter skrev:
Vad är ; ars mat 12?
Ars mat12 är ett billigare substitut till Thermacells egna blåa mattor. Den ska innehålla samma kemiska substans som Thermacells blå mattor (allethrin)

Ebay länk
https://www.ebay.com/itm/265227778990

90-pack myggavstötande refillplattor, 12 timmars skydd, online-försäljning till 45 australiensiska dollar från Thailand.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Kashew Kashew skrev:
Ars mat12 är ett billigare substitut till Thermacells egna blåa mattor. Den ska innehålla samma kemiska substans som Thermacells blå mattor (allethrin)

Ebay länk
[länk]

[bild]
Ok, finns det någon billigare ersättning till Mosquito Magnet?

S spomopeter skrev:
Ok, finns det någon billigare ersättning till Mosquito Magnet?
Skeetervac Mosquito Traps och Predator Dynamic är de enda jag känner till som ska kunna jämföras med MM.

https://m3.idg.se/2.1022/1.767010/predator-dynamic
https://m3.idg.se/2.1022/1.767567/dynatrap

Dynatrap är en annan produkt men den använder UV ljus men jag vetti-fan vilken effekt den har i dagsljus. Med det sagt vill jag påstå att Dynatrap inte är ett alternativ till MM. Tillägger också att Thermacells produkter inte är myggjägare utan snarare myggavskräckare.

Vad tror ni om att blast'a UV jagaren nu på våren och be till gud den fångar in hon-myggor?

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.