mycke_nu skrev:
Hur fixar du bort värmen från TVn? Den brukar ju vilja stiga uppåt.

Edit: Ja, där kom ju svaret redan innan jag skrivit färdigt!

Så här ungefär!

Har lite kabeljobb kvar..... :-)

• 2011-04-03 12.53.56.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Forat och 1 till
  • Laddar…
Ursäkta att jag svär, men satans vad coolt! :)

Och visst är vinkelfästet elstyrt med fjärrkontroll också? Tycker mig se någon liten svart dosa där bredvid och någon sladd.

Hur byggde du lådan/ramen? Satte upp fästet i taket och sedan bara mätte upp hur stort det skulle vara för att passa TV:n och spikade fast lister runt eller?

//Patrik

Manligt!

Patrik_Hed skrev:
Ursäkta att jag svär, men satans vad coolt! :)

Och visst är vinkelfästet elstyrt med fjärrkontroll också? Tycker mig se någon liten svart dosa där bredvid och någon sladd.

Hur byggde du lådan/ramen? Satte upp fästet i taket och sedan bara mätte upp hur stort det skulle vara för att passa TV:n och spikade fast lister runt eller?

//Patrik
Självklart är det elstyrt från tv-fjärren... ;)

Jag sänkte taket med 45x45 reglar för att få in all el då det innan var ett uttag i hela rummet. Tyvärr byggde tv+fäste nästan 90mm så alternativet hade varit att sänka hela taket 90mm men det blir lite för mycket tycker jag! Då slog jag på en "ram" runt det hela istället så får man lite djupkänsla iallafall, Jag reglade upp exakta mått på tv:n med 45x45 reglar. Fästet satte jag dit efteråt men det var några timmars inpassning innan det satt som det skulle......

Här ser du ramen som jag byggde runt tv:n!

//Lecce

• 2011-03-11 07.25.18.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Där ser man, coolt. Bra gjort!

//Patrik

Riktigt snyggt!

L Lecce skrev:
Så här ungefär!

Har lite kabeljobb kvar..... :)
Hej! Så snyggt gjort! Hur mycket skulle det kosta att få hjälp med detta bygge? Skulle väldigt väldigt gärna vilja ha hjälp med det. Skicka mig gärna ett mail. stina_1994@hotmail.com

Hoppas på svar! hälsningar Stina

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.